Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 9 mars 2014

Det ena vårtecknet efter det andra.

Den här Blåsippan hittade jag idag.Och dagen har varit så underbar.Vi började med en långpromenad och sedan har jag plockat och pysslat med alla krukor som jag har i växthuset.Många av dom hamnade på hyllan utanför och jag har svept odlingsväv runt dom för att avhärda sakta.Det är ju perenna växter men dom står ju ganska skyddat i växthuset.
Sen var jag ner i källaren och planterade om och delade några Aurikler.Ska plantera om alla så nu har jag i alla fall börjat.

Titta så bra min lilla bäck av Taklök har klarat den här vintern.Den gröna växten är en röd nejlika.Den självsår sig och dyker upp lite var som helst.

En ny Krokus.Gipsy girl.Gul och svart


Hundtandsliljorna poppar upp lite här och där.Satt flera sorter i höstas.

Så stora knoppar den har redan den blå Primulan som jag köpte förra våren och hade i en kruka först och sedan hamnade den i en rabatt där den blommade om på höstkanten.
En del växter är så tacksamma att ha.

Nu är det gött att leva.
Ha det.

5 kommentarer:

  1. Visst är de tunderbart att få sätta händerna i ett par trädgårdshandskar och sätta igång i trägården! Och din header med den apríkosfärgade liljan är också underbar!!

    SvaraRadera
  2. Fint arrangerat med taklök som "rinner" ut ur urnan. Tänk att primulorna hunnit så långt.

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du har på gång och taklökarna ser ju ut som om ingen vinter passerat över huvud taget.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Härligt att vårpyssla. Hoppas nu att det inte blir för kraftiga bakslag utan att vi får njuta av små successiva steg mot sommaren. :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.