Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 21 mars 2014

Fredagstema. Oskuldsfull

Åh så många saker som kan vara Oskuldsfulla.Men för mig så hamnar  alla vita blommor i det facket.Se bara på den vita Julrosen som böjer så fint på nacken och blir då även lite blygsam.

Rosen Gråsten.

Rosen Schneewiitchen

Nog är det här rosa fluffet oskuldsfullt.

Vit Vial.

Humlor och bins favorit. Rubeckia.

Sedan på hösten kommer den vita Höstanemonen och står och lyser i rabatten.

Den här rackaren lurade mig länge att tro det var en helt annan blomma men när den sedan slog ut så var det ingen tvekan om vad det blev
Vit Krollilja.

På lite håll så ser den så oskuldfull ut men på nära håll tittar det svarta ögat lite allvarligt på oss.
Black Eyed Angels.

Tittut här är jag.

En ros jag inte har något namn på.Blommar en tre fyra veckor  och doftar underbart gott.

Och så till sist en vit Moses brinnande buske.
Min tolkning av veckans tema.
Här
Hittar du fler.
Hoppas vi alla får en skön helg.
Gissar att många av er besöker Mässan.
 För mig  blir det inte något besök.

18 kommentarer:

  1. Jättebra tolkat med massor av vackra blombilder och visst är vitt oskuldens färg - för oss. I andra kulturer kan dock vitt ha helt andra betydelser. I Japan t.ex. är det vitt istället för svart som används på begravningar.
    Men visst är vitt en otroligt vacker färg på blommor. Jag hade t.ex. en helt vit brudbukett med rosor och liljekonvaljer. Berodde dock till största delen på att jag vägrade bära en vit klänning och istället valde en kortkort i rött. (Alltså 1968 var det väldans modernt!) Jag ville egentligen ha blålila violer, men det blev lite mycket till rött. Men den buketten fick jag dagen efter när vi flög till USA på smekmånad.....
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  2. Tjusiga bilder på jättevackra blommor, vit Moses brinnande buske har jag aldrig sett. Julrosen förmedlar verkligen veckans oskuldsfulla tema, inte minst med tanke på vilken årstid den blommar.
    Ha en bra helg!
    Marta

    SvaraRadera
  3. Åh så många vackra vita blommor! Vita blommor älskar jag också, och de är ju så bra för de passar nästan överallt, och känns så fräscha och rena.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Det är tacksamt med vita blommor - man kan kombinera dem med nästan vad som helst. Jag blev särskilt imponerad av den vita höstanemonen - trodde att det bara fanns den rosa varianten.

    SvaraRadera
  5. Jo, mange av de hvite blomstene lyser av uskyld. Men noen av de hvite liljene, rosene og peonene mine er litt for selvbevisste, på grensen til arrogante!

    SvaraRadera
  6. Javisst är vitt traditionsenligt oskuldens färg och du har en sån vacker samling, men krolliljan vinner mitt hjärta!

    Önskar dig en fin helg
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Vita blommor ser så oskuldfulla ut, jag gillar vitt i trädgården, dom lyser upp . Vi har också en vit krollilja dom är så fina. Ha en fin helg /CArita

    SvaraRadera
  8. Många fina blommor du visar, passar bra till temat.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder på dina oskuldsfulla blommor. jag njuter
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  10. Underbart vitt, och det rosa fluffet också oskuldsfullt, förstås.
    Ha det!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder!
    Hoppas du får en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  12. Det är otroligt fint med vita blommor, de lyser upp så fint i skuggan. Och visst ser de lite oskyldiga ut:-)

    SvaraRadera
  13. Så många vackra blommor och fina bilder! Gillar särskilt bilderna på julrosen och den vita vialen.=)

    SvaraRadera
  14. Hi, I desiгe to subscribe for tɦis weblog tо
    obtain most recent սpdates, so where ϲan i do it
    pleaѕe assist.

    my bblog twitter followers real fake

    SvaraRadera
  15. Vilka fina oskuldsfulla blommor och de flesta är vita. Vialen tyckte jag speciellt om. Brinnande busken är väl inte så oskuldsfull egentligen?

    SvaraRadera
  16. Underbar tolkning med supervackra blommor.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  17. Hi there colleagues, its impressive post on the topic of educationand
    completely defined, keep it up all the time.


    Also visit my web blog; michael kors bags outlet online

    SvaraRadera
  18. Hi, i think that i saw you visited my website thus i came to “return the favor”.I
    am trying to find things to improve my web site!I suppose its ok
    to use a few of your ideas!!

    Take a look at my weblog discount voucher

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.