Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 26 mars 2014

Fryser.

Fy sjutton så kallt det är idag bara +2grader .Och i växthuset var det nästan lika kallt.
Så jag tände i kaminen så dom stackars växterna som står kvar där inte tycker att nu struntar jag i det här och vänder ner i jorden igen.
Satt några plantor av Spetsmössa i krukor.Grävde upp dom från en rabatt.Såg så fina krukor i boken  Trädgård i kruka  av Annika Christensen och Ulrica Otterling.Där finns många fina tips om olika växter som går bra i kruka.
Spetsmössan har ju börjat blomma nu. Så den gillade att få ny jord och komma in.

Här har vi en till som tyckte om att få ny jord.Min frilands Hibiscus.Slår ut och såg att den satt knopp redan.

En liten Lönn som jag haft i kruka sedan jag köpte den.Nu har även den blivit omplanterad och ser att knopparna börjat svälla lite grand.

Och en ros som haft det nästan för bra i växthuset så den är redan så här grön och fin.Den har stått utanför växthuset nu i ca två veckor .Första veckan med odlingsväv över så att bladen inte skulle ta skada av vårsolen.
Ett år skyddade jag inte rosorna som jag satt ut och det gick åt skogen.Alla blad brändes och vissnade.Tog lång tid innan dom rosorna repade sig

Verkar som att det börjar lugna sig lite ute har blåst så in i attan i natt och regnat och snöat.
Hoppas ni har det bättre.
 


9 kommentarer:

  1. Ja, det går undan nu - trots att det egentligen inte är så varmt! Men det är inte vinter i alla fall, trots att en del kallar mars för vintermånad!!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, så långt det har kommit i ditt växthus. Härligt att känna på våren i förtid där inne, kan jag tro. SJälv får jag gå ned i källaren för att uppleva mina gröna växter, de som övervintrar där nere med lampor.
    Kram och ha det bra.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Usch, ja idag är det kallt. Har lite aurikler att kruka in men först måste långkalsongerna på.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Oj, har du redan flyttat ut lite till växthuset? Modigt! Skulle också vilja, men här var det -3,3 i tisdags morse. Boden är full med blommande pelargoner, så jag längtar efter att kunna flytta ut till växthuset.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Det har varit ett par dagar med "burr-väder" men nu så kommer värmen tillbaka till helgen :)
    Jag funderar på att våga sätta ut mina pelargoner som står i vinterträdgården och ska planteras om i helgen till växthuset...Har dock ingen värmekälla!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Det har varit ett par dagar med "burr-väder" men nu så kommer värmen tillbaka till helgen :)
    Jag funderar på att våga sätta ut mina pelargoner som står i vinterträdgården och ska planteras om i helgen till växthuset...Har dock ingen värmekälla!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt det är när allt börjar spira. Och man får se vad som klarat sig.

    SvaraRadera
  8. Hos dig går det undan! Blir riktigt avis...suck.
    Önskar dig en riktigt skön helg i ditt Paradis!
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  9. Magnificent website. Plenty of helpful information
    here. I'm sending it to some friends ans additionally sharing in delicious.

    And obviously, thank you in your sweat!

    Also visit my web page - soundcloud Downloader iphone

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.