Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 14 mars 2014

Generositet

Veckans ämne generositet får mig att tänka på våra barn.Så otroligt generösa mot mig och sin far.Här vid Mälaren hos sonen har vi en liten stuga för oss själva och där får vi vara när vi vill.
Där är så underbart att vara på sommaren och där blir det badande när vädret tillåter.

Här har det blivit många stunder med god mat.Vi brukar ju åka dit även när inte sonen är där.Här firade vi R -s 70-årsdag han fyller ju mitt i sommaren och sonen stod för allt.
R på väg ner mot Platsen där dom drar upp sin stora båt.
Den kära sonen då dom skulle försöka segla hem sin segelbåt men det gick inte då det blev så mycket krångel med motorn.Så den blev kvar i en hamn och där sålde han den senare.Vi har varit med en gång och seglat utanför Kroatien.Det var toppen.
Även dottern är lika generös som sin bror.Har massor med fina saker jag fått av henne och hon har kört runt med mig till massor med roliga saker att titta på trädgårdar mässor och liknande saker.
Och nu när jag fyllde 70 så fick jag ännu fler bevis på deras generositet i form av resa till Holland och blomstercheck.

Ja så blev min tolkning på veckans tema.Om du vill se fler gör då ett besök
HÄR

Ha en skön helg.

24 kommentarer:

  1. Härligt! De har väl att brås på antar jag :) Ha en fin helg. kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Jag blir alldeles varm i hjärtat. Omtanke mot sina närmaste är otroligt viktigt.
    En fin tolkning av temat.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Vad fint med sådana barn. Fina bilder på temat också.

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara och generösa barn du har! Så vacker bild från Kroatien också!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med så generösa barn! Vilken ynnest! Önskar att min mamma kunde ha så generösa barn! :(

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Så heldige dere er :-)
    (Har vel gått foran med et godt eksempel)

    SvaraRadera
  7. Vad underbart att läsa! Barn kan vara helt fantastiska när man minst anar det!! ;-) Och vilken fin stuga!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Fint du skriver om dina barn. Så vacker bild med segelbåten.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Sådan mor, sådan dotter och son ;)

    Det är härligt med ungar även när de är vuxna.

    Kram och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Den generositeten kommer sig av att de har härliga föräldrar som alltid visat dem generositet. Det är jag övertygad om. Vad man ger ut får man tillbaka!
    Ha en toppenhelg!
    Annika

    SvaraRadera
  11. Vika härligt generösa barn du har , de brås nog på mor och far, för vart annars lär man sig sånt
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Vilken generös familj du har! Och det beror väl på att man får tillbaka det man har gett...

    Önskar dig en skön helg
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Vilken hjärtinnerlig & varm tolkning av veckans tema du gör!
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  14. Nog är det härligt med generösa människor och inte minst om det är ens egna barn.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. excellent points altogether, you just gained a emblem new reader.

    What would you recommend about your put up that you just made a few days ago?
    Any certain?

    Review my web page ... coach outlet

    SvaraRadera
  16. Love to eat outside on the porch myself:) Wow, those cliffs are steep!

    SvaraRadera
  17. Så varmt og koselig innlegg :) Jeg tror at når begge barna deres er så generøse så har de det et sted ifra...
    Dere tar nok godt vare på hverandre :)
    Nyt helgen!

    SvaraRadera
  18. Mysigt med så mycket generositet och så fina bilder. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  19. Underbara generösa "ungar"!
    Här är det full storm. En stor gren, över 5 m, har dråsat ner från jättelärken på baksidan - på vår tomt naturligtvis!! Hoppas nu bara att inte hela trädet kommer ner.....

    SvaraRadera
  20. Great goods from you, man. I've understand your
    stuff previous to and you're just extremely excellent.
    I really like what you have acquired here, certainly like what you're saying and
    the way in which you say it. You make it entertaining and you still
    take care of to keep it smart. I can not wait to
    read much more from you. This is actually a wonderful site.



    My page ... ibiza algerie 2013

    SvaraRadera
  21. Excellent way of describing, and good article to get information on the topic of my presentation subject matter,
    which i am going to present in academy.

    Also visit my weblog ... internet con telecom

    SvaraRadera
  22. Very good post. I certainly love this site. Continue the good work!


    Have a look at my page ... Diamonds Dash - www.youtube.com -

    SvaraRadera
  23. Marvelous, what a webpage it is! This web site provides valuable data to us,
    keep it up.

    Feel free to surf to my web-site nobis jacket

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.