Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 18 mars 2014

Ingen ordning på hjärnkontoret.

Skulle hämta ut min medicin mot diabetes och en annan som jag äter varje dag.Så hade tiden gått ut på båda sorterna.Ibland blir man så trött på sig själv.Det står ju klart och tydligt hur länge recepten räcker men inte tittade jag på det.
Som tur är så fick jag kallelse till vårdcentralen för den årlig kontrollen av Diabetesen.Har kvar tabletter så det räcker fram tills dess.
Vilket bakslag det blev.Våren blev så rädd så den har smugit bort och gömt sig.
Inget roligt.
För trösta mig med lite Pärlhyacinter som blommar i uterummet.

Och i källaren står den här Aurikulen och tittar på mig med sina fina blommor.
Dales Red

Tomaterna växer och blir större för varje dag.

Och här är det Lejongap som fått egna krukor att växa i .Sådde en vit sort och en rosa.Lejongap är ju så bra för dom blommar till frosten tar dom om man klipper bort vissna blommor.

Har en sort till att skola om.Blandade färger av Fingerborgsblomma.Men dom får växa till sig lite mer innan jag rör dom.
Ha en fin dag.


4 kommentarer:

  1. Vem kan inte glömma? Men du verkar ha bra koll på dem i källaren. Det ser väldigt fint och ordningssamt ut.

    SvaraRadera
  2. härligt att fler inte har ordning på hjärnkontoret hihi.
    Tittar in hos dig idag...det känns som längesedan nu. Men har helt klart inte fått till detta med att hälsa på alla. Underbart nu när det växer upp så fint.
    Ha de gott från Maria

    SvaraRadera
  3. Look's like that they are really taking good care of their plants cause they are growing really fast ,Well in Finland when i migrate i also experience seeing a flower growing up which many of houses there really love planting flowers on there garden and good to see them blooming when the spring comes.

    SvaraRadera
  4. Thanks in support of sharing sich a good thought, post is good, thats why i have read it entirely

    my weblog: Telecharger Fifa 14

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.