Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 7 mars 2014

Jag känner mig mycket ödmjuk när jag blickar ut över vår trädgård och över att jag har den här biten natur att göra som jag känner med.Ödmjuk för att våren ännu en gång är här och mitt älsklingsjobb åter kan börja och alla vackra blommor som kommer fylla upp rabatterna 

Vi kommer inte att få det soligt verkar det som idag men jag ska ut och rensa .Stod länge i går och tittade ut över den rabatt som jag snyggade till.Tänkte klippa bort blad med svarta fläckar på Julrosorna Och kanske fylla på med lite kompost.

Den här lilla fina Aklejan fyller mitt hjärta med ödmjukhet över att den vill växa och trivas i vår trädgård.
Vill du läsa mer om ödmjukhet så gör ett besök här
HÄR

Ha en skön trädgårdshelg med den utlovade vår värmen

12 kommentarer:

  1. Mmm, riktiga godbitar! Acklejan är ju fantastisk i alla sina former och färger. Alltid så spännande att se vad det blir av alla "själv-fröingar". Nu hoppar vi på riktigt vårväder (även om jag ska jobba i helgen....) Ha en fin helg. kram Anette

    SvaraRadera
  2. Det borde man känna oftare.
    Aklejan är väldigt söt. Dubbla aklejor har jag inga, men det ska nog bli någon gång.

    SvaraRadera
  3. Jättefint. Och det låter som om det blir en skön dag, trots att solen uteblir.
    Må så gott
    /E

    SvaraRadera
  4. Hey very nice website!! Guy .. Excellent ..
    Superb .. I will bookmark your blog and take the feeds additionally?
    I am glad to find numerous helpful info right here within the put up, we need work out more strategies on this regard, thank you for sharing.
    . . . . .

    My web blog; jaket jeans

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder på fägring nu som du har.Jag har ju fortfarande snö men kan ändå känna som dig en stor ödmjukhet inför vårens intågande nu.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Ja, man kan inte annat än känna ödmjukhet inför allt vackert som växer. Du har alltid så fina bilder på dina blommor - och också många fina rabatter.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Ja man känner verkligen ödmjukhet för allt som växer och att det äntligen blir vår igen! Att ha sin egen täppa som man får rå om och göra vad man vill med - det känner man ödmjukhet inför! Din akleja var underbart vacker!
    Ha en toppenhelg i vårens tecken!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Härliga former på blommor som man kan känna sig ödmjuk inför.Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  9. Fint beskrivet och visst är det så jag känner också.

    Ha en härlig helg! Carina

    SvaraRadera
  10. När jag ser alla vackra blommor som jag och andra odlar så känner jag en märklig känsla av ödmjukhet inför det.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Hejsan! Ja, det är mycket som man har anledning att vara tacksam över!
    Vilken jättesöt akleja!

    /Anja

    SvaraRadera
  12. Sånn nydelig liten akeleie som bøyer seg ydmykt...

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.