Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 17 mars 2014

Kameliablomning.

Vaknade till en vit värld.Var uppe på efternatten och såg då att det snöade som attan.
Och som det blåser.Blir lite nervös när det dundrar utanför av hårda vindbyar.Att det ska behöva bli så hårda vindar nu för tiden tycker inte om det.
Tröstade mig med att gå ner och se på min fina Kamelia i källaren nu är det full fart på blomningen.Så vackert med de mörkgröna blanka bladen.


Blommorna blir som rosor när de slagit ut helt.Såg att det fanns mörkröda till salu i Växt och trädgårdsbutiken när vi var där i fredags.Förra året hade dom flera olika färger bla.en vit som var så fin.Men det blev inte något köp då skulle ha andra saker  så dom fick stå kvar.
Men kommer nog att köpa någon mer färg sedan.

Nu är det snart dags för en fika som idag får bli ute i vårt uterum.

Ha det så skönt 

2 kommentarer:

  1. En sådan vacker blomma och stor tröst, när snövädret och blåsten viner utanför fönstren.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härlig blomning. Fika i uterummet och blommor i källaren. Det låter allt rätt bra.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.