Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 5 mars 2014

Lökar .

Fick hem lökarna jag beställt från Odla.nu.Så efter dagens promenad har jag varit ner i källaren och planterat liljor i stora krukor.Fick en Dhalia som bonus som även den hamnade i en kruka.Dom här har jag sedan burit ut i växthuset .Där får de stå nu för att växa till sig.

Jag har ju berättat förut att Kamelian börjat blomma och så i går såg jag att två av de utslagna blommorna har vita fläckar på sina kronblad.Det var något nytt som har kommit fram nu.Tycker det är riktigt snyggt.

Tänk så det kan bli.
Har även skolat om mina tomater första gången och en sorts Chilipeppar var också klara för egna krukor.Och när jag höll på där och jobbade så kände jag att det var skönt med lite sådder att ta hand om.Stolt över mig att jag kunde hålla mitt löfte till mig själv.Förra året blev det för många alldeles för tidigt.

Ha det fint.


6 kommentarer:

  1. Jag har också fått mina lökar men har ännu inte satt dem i kruka. Har inte vetat var jag ska ställa krukorna men nu säger du att du sätter ut dem i växthuset. Är det kall växthus? Om det är det så kommer jag också sätta ut krukorna där. Skulle det bli kyligt så får man väl täcka med fiberduk eller dyligt

    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul!
    Så har du ändrat din header. Den här är ännu finare. Jag ändrade också en gång, men det var så bökigt så det gör jag nog inte om.
    Kamelian ser nästan gul ut - men den är väl rosa? Jag tycker det är fint när det blir litet vitt på bladen.

    SvaraRadera
  3. Jag har försökt att dra ner på fröplantorna i år. Men det är så svart tycker jag. Jag vill ju ha lite olika saker och så sår jag och tänker att: det är många som inte tar sig!! Och så tar sig typ alla.... Man kan ju inte kasta småplantor!?
    Så det blev som vanligt ändå i år.
    Du har skött dig bättre förstår jag!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad kul med camelian att den börjar skifta i färg spännande att få höra om fortsättningen :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Det blir nog riktigt fint! Har inte beställt några lökar, men det finns ju i blomsteraffärerna så något lär det bli. Ha en fin dag. /kram Anette

    SvaraRadera
  6. What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I have found It positively helpful and it has aided me out loads.
    I'm hoping to contribute & aid different customers like its helped me.
    Great job.

    my web blog :: psoriasi cure

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.