Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 27 mars 2014

Måttfullhet.

Det där med måttfullhet är något som jag har svårt att leva upp till.När jag tex ska pynta och dekorera så blir det för det mesta alldeles för mycket av allt.Har lite svårt att hålla mig så det blir ofta överarbetat.Vill ju ha med alla saker som jag är glad i.
Men idag har jag inte pyntat utan flyttat ut mina tomater i växthuset.Och där har jag en sak som jag lyckats hålla måttfullt.Bara fyra plantor i år mot 8 eller som ett år tolv.Blir det ett bra tomatår så kan man ju inte hinna ta till vara alla som mognar på samma gång.
Och när jag var klar med det så satte jag mig här på en av stolarna och läste i  boken Glädjehuset .Varmt och skönt där på stolen då solen lyste in.
Har satt ut ett element som jag ska sätta på till natten
Kaminen tänder jag bara om det ska bli mycket kallt.
Detta är min tolkning av veckans tema fler hittar du
Här
Hoppas det blir bra väder i helgen så man kan fortsätta och städa rabatter.
Ha en fin helg.

16 kommentarer:

  1. Jag har inte något stort växthus utan satte ut bord och stolar på baksidan huset idag. Men det är fortfarande för kallt att sitta ute. Ser mysigt ut hos dig.

    SvaraRadera
  2. Howdy, I believe your website could be having browser
    compatibility problems. Whenever I look at your site
    in Safari, it looks fine however when opening in I.E.,
    it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up!
    Apart from that, wonderful site!

    Here is my site: www

    SvaraRadera
  3. I växthuset är det särskilt svårt att vara måttfull tycker jag! Grattis till att du har lyckats begränsa dig lite...

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vilket fint fikonträd du har där! Inte lätt det här med måttfullhet i trädgården:) Mysigt du har det i växthuset.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. När det gäller växter - och annat också förresten - så är jag allt annat än måttfull. Det ingen dygd jag lider av precis!

    SvaraRadera
  6. Härligt ! Att granska sig själv är nog en den viktigaste poängen med veckans tema.

    SvaraRadera
  7. Å holde måten er svært vanskelig, både inne og ute.
    men her ser det jo ut til at du har lykkes :-)

    SvaraRadera
  8. Måttfullhet har vi trädgårds tokar det svårt med mer eller mindre. Grattis till dig att du har lyckats ;)

    SvaraRadera
  9. Du måste ha varit litet måttfull ändå, för du får plats med stolar och bord i växthuset. Mina har fått flytta ut. Golvet är fullt av lådor. Får du mycket fikon? Jag har odlat fikon i många år, men frukterna blir inte många. Fint träd är det. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Du har alldeles rätt - varför i hela världen ska man vara måttfull i trädgård och växthus - the more the merrier :D Glädjehuset var en bra titel, kanske ska göra mig en skylt och hänga den ovanför dörren till växthuset.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  11. det låter i alla fall lite måttfullt, att hinna sätta sig en stund i stället för att hela tiden pyssla och arbeta . Det ser ut att vara en skön plats. Ha en fin kväll, här är det en underbar vårkväll, fåglarna sjunger som galna./Carita

    SvaraRadera
  12. Mysigt i ditt växthus!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det är S lätt att det bli Too much om är såna som vi.... Men man kanske lär sig med åren!?
    Du har ju lyckats med tomaterna iaf !
    Jag har tupp 100 små minitomatplantor !!!!

    Ha en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Mmm, det är inte lätt att vara måttfull men du lyckades bra med tomatplantorna. Ska bli spännande att se hur jag lyckas imorgon!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  15. Härligt med ett växthus att ha plantorna i. Sicken tur att allt klarade sig trots köldknäppen! Ibland ha man tur :)

    Inte många av oss trädgårdsbloggare som är speciellt måttfulla. Iaf inte när det kommer till just trädgård. Härligt va? Precis som det ska va.

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Tamara

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.