Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 25 mars 2014

Nu blommar körsbärsträdet.

Ha ha ha.
Hoppas jag lurade några av er.Naturligtvis så är det avklippta grenar som blommar inomhus.
Man kan ju gå där och titta på dessa sötisar och låtsas att det är ute.
Men när man såg väder prognosen i går kväll så blir man ju en aning besviken.Busväder på gång.

Regn går väl an men detta blåsande som blir varje gång det har jag svårare att acceptera.Får väl ge mig ut och plocka undan lite saker igen så jag slipper hämta grejer uppe i skogen eller inne hos grannen.
Så länge växthuset står kvar är jag nöjd.

Ha det fint.

4 kommentarer:

  1. Det är så enkelt att fuska sig till litet vår. Så det tycker jag man ska. Imorse hade vi frostvitt och is på dammen. Hu!

    SvaraRadera
  2. Jaa, Gunsan du lurade mig i varjefall när jag som hastigast kastade en blick över inläggen och tänkte att Va?? Oj vad långt våren kommit på Gotland!

    Ajabaja, Inte luras ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag trodde nästan det var på riktigt men det hade nog varit lite för tidigt. Men snart slår dom nog ut i alla fall, på riktigt. Ha det fint /Carita

    SvaraRadera
  4. Ja det här evinnerliga blåsandet kunde vi gärna vara utan. Fy, så tradigt det är.
    Härliga körsbärsblommor! Måste kanske gå ut och ta in några kvistar.
    /E

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.