Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 16 mars 2014

Nu så har jag börjat sätta sprätt på presentpengarna.Blev pense'er och några korgar och en svart betongkruka.Korgen mitt i bild har jag fyllt med svarta Violer.Kommer att åka tillbaka senare till butiken dom hade bara haft öppet i två veckor så det var ju mycket som inte var klart.Men jag funderade på att köpa några vackra saker där för att ha som minnen av den födelsedagen.
Tänkte ju sätta ett träd till och igår när jag satt och slappade i uterummet fick jag se mitt Rosenhaggtorn som jag lyckats plantera på helt fel ställe.Tror jag ska försöka flytta på det istället.Det har inte växt sig stort ännu.

En fin färgkombination





Svarta Violer gör sig fint i en ljus korg.


Dessa korgar köpte jag

Och den svarta krukan .Den blåser inte omkull så lätt.
I går var det så blåsigt många saker for ner från bänkar där dom stod och slogs sönder Blir så arg på mig själv att jag inte lyfte ner och plockade undan när dom varnade om att de skulle bli hårda vindar.Men får skylla mig själv





Har plockat ihop lite olika saker i det här våningsfatet.Ska sätta ut det senare.
Skrev inte klart här .Tog en fikapaus i mellan.

R kollade hur vår dotter mådde idag.Hon har drabbats av den där hemska influensan.
Så hon hostade sönder något lungfäste och så nu har hon fått lunginflammation.
Men idag hade medicinen börjat göra nytta så hon kände sig piggare.
Man blir allt lite orolig.

Vi handlade lite mat åt henne i går. Så förhoppningsvis går det åt rätt håll .

Nu önskar jag er en skön söndag.

6 kommentarer:

  1. Vilka fina blomsterkorgar du gjort. Penseer är ju så fina på våren, har man dom i närheten av rabatter så har man snart fått en hel pensé rabatt, dom sår sig flitigt . Ha en fin dag/Carita

    SvaraRadera
  2. Finns nog inte mycket som är så kul som att sätta sprätt på pengar när det gäller blominköp! Har man dessutom fått dom i present blir det ju ännu bättre. Ha en fin söndag. kram Anette

    SvaraRadera
  3. Korgarna var jätte fina och söta blommor har du fått tag i. Inge kul när ens barn blir sjuka :( Jag hoppas att hon kryar på sig nu !

    Ha en fortsatt skön kväll

    SvaraRadera
  4. This is the perfect webpage for everyone who wants
    to find out about this topic. You know so much its almost hard to argue with you (not that I really
    will need to…HaHa). You definitely put a new spin on a subject that's been written about for many years.

    Excellent stuff, just wonderful!

    Here is my blog post; philips philips products

    SvaraRadera
  5. It is noot my first timе to pay a vjѕit this web site, i
    am browsinjg this ѡebsite dailly and take pleаsаnt data fгom here all tҺe time.


    my web page; http://www.thesisontime.com/writing-a-personal-statem (forums.1201gaming.com)

    SvaraRadera
  6. I'm truly enjoying the desin and layout of your site.

    It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me
    too come here and visit more often. Did you
    hire out a developer to creaate your theme?
    Sulerb work!

    Also visit my blog post :: panasonic panasonic products

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.