Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 29 mars 2014

Panik

Det kände jag när jag kom ut i växthuset i morse och kände hur kallt där var.Vi hade haft -5,9 på natten.Jag tände kaminen i går kväll och var och tittade till den innan vi gick och lade oss.Drog ner lite för det var ganska varmt där ute.Sen hade den slocknat under natten troligen straxt efter att jag gått där ifrån.
Tordes knappt titta på tomatplantorna men som tur var hade jag lagt odlingsväv över så allt hade klarat sig bra.
Men jisses så rädd jag blev först

Var till Blomsterlandet för att handla de här krukorna och pelargoner som skulle stå i dom.Gillar formen och färgen på dessa terrakottakrukor.
Stora och  bra.

Sen så köpte jag stora pelargoner .Dom här två var så fina.Lite dyra men då är dom ju fina med en gång.

Den röda är mörkare röd en vad bilden visar.Mycket vacker mörk röd ton.Dom får nu stå i växthuset ett tag tills det blir väder för pelargoner.
Köpte en del andra saker också hos Växt och trädgårdsbutiken men det tar vi nästa gång.
Vilket härligt väder vi haft nu i några dagar.
Man blir så glad när det är så här.
Önskar er en lika fin söndag.

4 kommentarer:

  1. Fina pelargonier och krukor! Det kan man aldrig få för många av.
    Idag har det varit en riktig trädgårdsdag. Jag tycker till och med att det stramar i ansiktet av solen.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Fy, va läskigt! En riktigt kall natt kan ju förstöra så mycket. Skönt att det verkar ha gått bra med dina växter.
    Visst är det underbart väder nu - bara att njuta!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Minusgraderna kan skrämma slag på en. Tur att det inte blev någon skada. Jag har en gurkplanta som gett upp - men om det är av kyla vet jag inte.
    Härliga pelargoner.

    SvaraRadera
  4. Hi there, just became aware of your blog through Google,
    and found that it's truly informative. I'm
    going to watch out for brussels. I'll appreciate if you continue this in future.
    A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!


    Feel free to visit my site: humbersrs

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.