Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 8 mars 2014

Solen har återvänt.

Hade ju tänkt städa vidare i rabatterna men det blåser ju så in i norden.Börjar man kratta så är löven i andra änden av trädgården innan man hinner blinka.Har istället tvättat mitt planteringsbord och hyllan som jag målade svarta förra året .Hyllan har jag även flyttat så nu står den på sidan av växthuset.Tror det blir bra där.
Igår klippte jag bort alla svartfläckiga blad från julrosorna och idag ser man alla knoppar som är på väg.Underbart.




När nu hyllan kom på sin nya plats var jag bara tvungen att gräva upp några växter och sätta ut där.Så den här plantan av Spetsmössa fick det bli plus en kruka med Snödroppar.


I den bruna krukan på översta hyllan är det Pärlhyacinter på väg upp.Så synd att det blev så blåsigt för det skulle ha varit kul att rensa några fler rabatter.Även i morgon var det ju streckat runt kusten.

6 kommentarer:

  1. Idag har vi haft riktigt fint väder med blå himmel och sol. Men också väldigt blåsigt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Ja fy vad det blåser! Jag drar ner mössan & stoppar vadd i öronen sen kör jag men man blir så trött ändå i huvudet.
    KRAM från ig!

    SvaraRadera
  4. Det har blåst storm här oxå mest hela dagen men på riktigt... Jag bryr mig inte!
    Bara att köra ;)

    SvaraRadera
  5. This is really attention-grabbing, You're a very skilled blogger.
    I have joined your feed and stay up for in search of extra of your wonderful post.

    Additionally, I've shared your website in my social networks

    Also visit my blog - black hat seo

    SvaraRadera
  6. This is very interesting, You're a very skilled blogger.
    I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your fantastic post.
    Also, I have shared your website in my social networks!


    My web-site; autonoleggio a maiorca

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.