Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 20 mars 2014

Växthuset.

Pieris Jaconica Katsura
Har klarat vintern i vintern i växthuset jättebra.Så bra att den redan blommar

Det var här jag hittade små plantor av frösådda Penseer.Som ni ser finns det fler.Ska ta till vara dom med sedan.

Och den uppstammade Rosmarinen har även den haft det fint i växthuset.Den är nu full av blomknoppar och en har börjat blomma lite före.
Snön vi fick i går är redan borta.Och måste säga att det har jag inte något emot.
Vill ha tillbaka det fina vårvädret .

Får nöja mig med att gå till frissan och bli lite vårfin i håret.

Ha en fin dag.

1 kommentar:

  1. Att ha ett växthus - lycka! Att ha blommande växter där nu - ännu mer lycka. Så lyckliga du!!!
    Kram fr Törnrosa

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.