Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 12 mars 2014

Vilken härlig dag.

Sol och värme.Kan inte bli bättre.Jobbar på med mina rabatter och rensar ogräs och städar.Men när det var dags för fika vid halv tre då gav jag upp var helt slut då.Bara till att fortsätta i morgon.
Sen har jag flyttat lastpallen hit vid sidan på altanen .Där den stod förut var vi inte så mycket men här ser vi den från uterummet.Men det fattas färg i krukorna.Får se om jag sätter sprätt på blomster checken jag fick av dotterns familj.och jag vill köpa ett träd att sätta i trädgården. Men har inte bestämt om det ska bli ett Körsbärsträd eller om jag ska köpa ett prydnadsträd.
Får kolla vad som finns så får jag nog några tips.
Tror jag ska börja morgondagen med en långpromenad för att mjuka upp alla stela muskler.
Nej nu ska jag gå ut och sätta mig på altanen och njuta av den sista solen.
Ha det gott.

3 kommentarer:

  1. Ja idag har det varit härligt. Även här har mycket blivit gjort. Men det är bara på det imorgon igen.

    SvaraRadera
  2. Fint väder och pyssel i trädgården det är grejer det!!
    Ska också köpa fruktträd men det ska vara ett Viktoria plommon.
    Bästa hälsningar
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Ja, det är mycket att stå i just nu. Igår var jag och köpte MASSOR av penséer, så idag ska jag bara rensa en rabatt på baksidan och sen plantera dom. Lite kul måste man ju ha.....

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.