Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 1 april 2014

Glad idag.

Var på min årliga kontroll av Diabetesen i går.Och gissa om jag blev glad över att alla mina värden var jättebra.Berättade att jag promenerat väldigt ofta och det har gjort nytta.Läkaren sa att just nu har du ingen diabetes 2.Han tyckte jag varit duktig.Och jag kände hur jag växte där jag satt på stolen.Den här läkaren är jättetrevlig har varit hos honom flera gånger då jag hade det där hemska eksemet på händerna.Hoppas han blir kvar på vårdcentralen och att jag får gå där .Så skönt när dom känner igen mig och man slipper dra hela sin sjukdomshistoria varje gång.

Min favoritblåsippa.

Dessa var nya förra året och har förökat sig fint till i år.
Heter Ruby Giant.
Är mörkare blålila en vad bilden visar.
Vi tog en promenad idag men det var inte skönt ute .Iskall vind från norr och bara 2,4 grader.Inte någon vårtemp precis Hoppas det blir bättre snart.

3 kommentarer:

  1. Grattis till att dina värden var bra. Tack vare dig själv.
    Fick en trädgårdstidning idag och där fanns du som krokusälskare, Kul!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat - stort grattis till dig!

    'Ruby Giant' har jag också, det är en riktig snygging!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men åh, så underbart! Förstår verkligen att du är glad och nöjd, i dubbel bemärkelse.
    Krokusar är verkligen en ljuvlig vårblomma. Först de tidiga, tidiga "vildkrokusarna", sedan de större hybriderna och de som jag köpt som bordsdekoration och sedan satt ut. Dina blå verkligen lyser av glädje där de tittar upp mot dig.
    Kramar

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.