Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 5 april 2014

En mysig dag med dottern.


M och jag har varit på utflykt idag.Det var marknad hos Violan på Vikbolandet.Så kul att bara åka dit och gå runt och se på allt fint som utställarna har tillverkat själva.Så många duktiga konstnärlig människor det finns.Men det var kallt att gå runt hos dom som hade sina bord ute.Både M och jag blev iskalla om händerna.Men när vi kom hem så hade R mat klar till oss.Och det smakade alldeles underbart gott med köttfärslimpa med bacon i och svamp till.
Det blev inte så många saker med hem.Och kameran hade jag ju glömt naturligtvis.
Så jag tog lite bilder här hemma istället på sånt som blommar i och utanför växthuset.
Här under är det en blommande Rosmarin. Och ovan är det Aethionema oppositifolia.Jättefin i år.


Dom små frösådda plantorna av förra årets pense'er har börja visa sina färger.



Den här har stått nere i källaren i flera veckor sedan den första blomningen var över och så belönar den mig för att jag fortsatte att pyssla om den med en andra omgång med fina blommor.
Blir jag glad för.
Nu får det vara bra för den här gången önskar er fortsatt skön helg.

7 kommentarer:

  1. You really make it appear so easy along with your presentation but I in finding this
    topic to be actually something which I feel I'd by no means understand.
    It seems too complicated and very broad for me.
    I'm having a look forward on your subsequent put up, I will try
    to get the hang of it!

    My blog post: شركة نقل اثاث بالرياض

    SvaraRadera
  2. I all the time used to read piece of writing in news papers but now as I am a user
    of web thus from now I am using net for posts, thanks to web.


    Feel free to surf to my web blog - Archimedes' principle

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Min rosmarin ser så frisk och frodig ut, så jag trodde jag skulle få blommor i år. Men det verkar inte så. De är ju så fina när de blommar.
    Låter som ni hade en fin dag ihop, dottern o du.

    SvaraRadera
  4. It's awesome to pay a visit this web site and reading the
    views of all friends on the topic of this paragraph, while I am also eager
    of getting familiarity.

    My web site :: Warframe Platinum Hack

    SvaraRadera
  5. I am actually thankful to the owner of this web site who has shared this enormous paragraph at here.


    Here is my web-site; home insurance Miami

    SvaraRadera
  6. I've been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts on this sort of house .

    Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website.
    Reading this information So i am happy to express that I have a
    very excellent uncanny feeling I came upon just what I needed.
    I such a lot surely will make certain to do not overlook this
    web site and give it a look regularly.

    Have a look at my webpage: E Liquid

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.