Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 30 april 2014

Mer från Amsterdam.


Sonen med sin dotter.Plus en massa Tulpaner.Dom var så stora så det såg lite overkligt ut.Blomman var enorm på en del sorter.

I det Orange nassau huset var det utställning av Alstroemeria Och amaryllis.Skulle vara Iris också men det såg vi inte till några.


Vi tittade även på en orkide utställning som var så vackert ordnad.


Sonens härliga vardagsrum.Ljuset bara flödade in.Till höger i bild ser man en liten bit av en öppen spis som eldades med gas
I det här huset var det tidigare en bank och och det här som nu är M-s lägenhet var då bankdirekt törens kontor.
Här bor sonen bra.
En resa som jag mycket gärna skulle vilja göra om.

6 kommentarer:

  1. Hei
    Her var det mange flotte blomsterbilder. Takk for titten!

    Vivi

    SvaraRadera
  2. Tänk att jag som hållit på så länge med växter och varit så aktiv i en massa klubbar, varken varit i Amsterdam eller på Chelsea Flower Show. (Det senare är extremt konstigt eftersom vi bilat runt i England, Skottland och Wales över 30 gånger.) Men Amsterdam på våren skulle jag gärna vilja se.....
    Vilket underbart vardagsrum, vilka ytor!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Det kan jag tänka mig. Att du gör om resan. Så mycket fint det finns i världen. Skön valborg.

    SvaraRadera
  4. ÅÅ vilken underbar resa ni gjort!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Blomsterprakten är ju så överdådig att man saknar ord!

    Sonen verkar både ha inredningsintresse och god smak. Härligt med ett så mycket luft och ljust. Besökte nyligen bonusdotterns nya lägenhet i Sthlm och jag tror minsann hela hennes två får plats i detta vardagsrum : )

    Trevlig helg
    /&Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig resa och vilken störtsnygg lägenhet! Jag skulle också gärna vilja åka dit någon vår och se all blomsterprakt!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.