Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 8 april 2014

Nu kommer dimman.

Och snart kommer nog regnet.Jag var ut nu på morgonen och strödde ut hönsgödsel och R strollade ut gräsmattegödning.Mitt räckte inte till alla rabatter men kan ju köpa mer senare.
Dom rosa pärlhyacinterna har bättre färg i år.Har satt fler på ett annat ställe och även vita där.

Alla dessa krukor har övervintrat i växthuset men sedan ett par veckor står dom nu på baksidan  av v.huset.Här har jag Riddarsporre, Stormhatt,Iris,Kinesisk gräslök,Två olika blå Bergvallmo,En vit dubbel Näva,En en hel rad nedanför bänken med hostor.


Corydalis malkensis

Åååå så gott dom doftar.precis som dom där violtabletterna som jag alltid köpte när jag var yngre.Dom var så goda.

Så synd att tempen skulle sjunka nu igen .I går var det ju så skönt ute även fast vi inte hade så mycket sol.Den tittade bara fram enstaka gånger.


12 kommentarer:

  1. Regn här hos oss. Att du vågar ha krukorna utomhus. Mina klarar sig ju knappt i växthuset. Men vi håller tummarna. Vilken söt liten corydalis. Rosa pärlhyacinter har jag inte sett förut. Söta fast inte sötare än de blå.
    Och violpastilldoften minns man ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perenner så dom ska klara lite kyla.

      Radera
  2. Ja, här har det regnat hela dagen....

    SvaraRadera
  3. Här har vi också regn och det behövdes verkligen för det började bli torrt. Jag har inte vågat ställa ut något av det som står inne ännu, det får nog bli lite varmare. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  4. Regn och kyligt ... fast då drar vi ju lite ut på våren och det är ju så vackert nu.
    Snyggt med rosa pärlhyacinter! Har bara blå och vita & corydalis har blivit en ny favorit hos mig i år!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga trädgårsbilder...va själv i Botaniska här i GBG idag underbart:) jag passar på att önska en glad påskhelg.

    Missa inte Inredningsvis textilvecka som börjar imorgon, massor av läckra tygtips .)

    Ha en skön vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera
  6. whoah this blog is wonderful i really like studying
    your posts. Stay up the good work! You realize, a
    lot of people are searching round for this information, you could help
    them greatly.

    Stop by my blog post ... music marketing strategies pdf ()

    SvaraRadera
  7. I would like to thank you for the efforts
    you have put in penning this site. I'm hoping to check out the same high-grade
    content from you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal blog now ;)

    My web page: independent music marketing consultants

    SvaraRadera
  8. Тouche. Outѕtanding arguments. Ҟeep up the amazing effort.

    SvaraRadera
  9. I like what you guys are up too. This type of clever work
    and reporting! Keep up the great works guys I've included
    you guys to my personal blogroll.

    Feel free to visit my web-site: hcg diet protocol

    SvaraRadera
  10. Howdy! This post could not be written any better!
    Reading through this post reminds me of my good old room mate!

    He always kept talking about this. I will forward this page to him.
    Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!


    Feel free to surf to my website: Ricky Salvador

    SvaraRadera
  11. You should also keep in mind that a plant will have different branching
    structures throughout its growth. Perhaps you want to do landscaping on the
    side and go full-time when you already have a steady list of clients.
    - Large sized projects where a single person is working dedicatedly on single tasks.


    Stop by my web site ... landscape ideas for front yard

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.