Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 12 april 2014

Planterat M

Har planterat alla växter som jag fick hem från Spezialplant i går.Ska fylla på mer torv här senare orkade inte släpa på fler säckar idag.Den lilla Katsurabusken fick även den en plats här .


Hade köpt en Meconopsis punicea den har röda blommor som hänger ner.Så läckra.Men eftersom jag vet att den sorten älskas av sniglarna så har jag satt den i kruka med en koppar tejp runt.Hoppas det hjälper .

Idag fick jag se dom här topparna sticka upp .Där har jag varit och kollat jag vet inte hur många gånger och så vipps så är dom där.
Mörk klocklilja bicolor Fritillaria persica bicolor.
Spännande .

Här i tråget hamnade fyra nya växter Hoppas dom kommer att trivas där.

Och den första Gullvivan har slagit ut sina söta blommor.Ett säkert vårtecken.
Vi har haft ganska soligt och fint idag även tempen har varit hygglig.

7 kommentarer:

  1. Vad spännade saker du planterat. Det blir mycket att fotografera när blomningen kommer. Här är också bra väder. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Härligt att plantera och pyssla i trädgården nu på vårkanten. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Dina gullvivor blommar :-) Mina är hackihäl, helt underbara!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Det är så roligt när saker kommer som man väntat på, Meconopsis punicea är underbar men svår har jag förstått på många, lycka till med den. Ha en fin söndag/Carita

    SvaraRadera
  5. Så flitig du har varit. Här var det frost i morse, så jag avvaktar en stund till med vårarbetet.

    SvaraRadera
  6. Hello, I enoy reading all of your article post. I like to write a little comment to support you.


    Here is my blog: wahl ()

    SvaraRadera
  7. I really like what you guys tend to be up too.
    This type of clever work and exposure! Keep up the good works guys I've added you guys
    to blogroll.

    Feel free to surf to my webpage: Dragons World cheats iphone

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.