Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 28 april 2014

Amsterdam.

Amsterdam firade kungens dag I helgen vi var där.Och det var en fin upplevelse att få se detta.Och alla skulle ha något orange på sig,så det blev även ett färgglatt skådespel.Och lördagen bjöd på en solig och varm förmiddag men på eftermiddagen började mörka moln torna upp sig men det var uppehåll hela dagen.På söndagen började det regna på morgonen och höll på ända tills vi satt på flygplatsen för att åka hem och då var klockan fem på eftermiddagen.Söndagen då åkte vi båt på kanalerna och det passade ju bra dom har ju glastak så det kunde regna utan att vi blev blöta fast det var kallt .bara 12 -13 grader.Fredagen då vi kom dit var det riktigt varmt och skönt.
Så här ser det ut utanför vardagsrumsfönstret hos sonen han har jättestora höga fönster som går från golv till tak.Så vi drog fram var sin stol och satt där och såg på när Amsterdams ungdomar firade kungens dag.Vilket skådespel båt efter båt passerade förbi med sjungande och dansande människor.En del båtar var så packade så det var inte klokt.

Som tur var så hade vi valt lördagen för att besöka Keukenhof.Annars hade vi nog blivit lite trötta på detta höga ljudläge som alla båtar spelade sin musik i.Framåt kvällen började det lugna sig men vi trodde nog inte det skulle bli något sova för oss,men vi sov hela natten för det blev tyst utanför .Skönt för det behövdes.

Trädet där i bild blev ett kissträd när en del blev för nödiga .Vi tjejer hade mycket roligt åt en del av dom när de upptäckte oss där på första parkett.Många snoppar såg vi.Men vilken härlig helg vi hade.Sonen bjöd på allt.Rummet vi fick sova i var som det finaste hotellrum och dusch fanns det med.Toan var alldeles utanför.Han lägenhet var så fin.Ska visa bilder senare från Keukenhof.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tid att åka till Amsterdam tror jag. Jag har dock inte själv varit där på våren, men alla säger att det är helt otroligt med alla fält med tulpaner och allt annat.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.