Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 14 april 2014

Sista rabatten städad

Äntligen är jag klar med städningen av rabatterna.Känns så himla skönt.Nu ska jag fortsätta med att lägga på kompostjord.Och lite mer gödsel.
Tittade på de här bladen till Hundtandsliljorna och så fina de är i år.Förra året var det någon som ätit en massa hål på dom men i år är dom så fina.Snart kommer dom även att blomma.

Den här är ny hoppas det blir blommor i den i år.Inte säker på vilken av dessa det är
Hundtandslilja Purple King eller White beauty.Satt båda förra året.

Hittar inte namnet på den här.Men vacker är den.




En Primula som jag satt ut av dom som jag köper tidigt på vårvintern och har inne först för att om de överlever så sätter jag ut dom.
Till höger i bilden syns knopparna till den ljust lila  Bollvivan.

5 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när städningen är avklarat och så roligt att få se allt som spirar i rabatterna!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att vara klar med rabatt städningen. Det ser fint ut. Jag har knappt börjat. Det har blåst alldeles för mycket eller annans har jag jobbat.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hemtrevlig ny header.
    Städat färdigt i rabatterna. Det låter för bra för att vara sant. Men då har du gjort ett bra jobb och kan njuta av påsken. Som vi hoppas blir fin.

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det skönt när man "betat" av sak efter sak i trädgården! =)
    Det är ju bara för härligt nu när det blommar mer och mer...
    Kul att se dig på vårmarknaden =)
    Kram och GLAD PÅSK!
    Sofia

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt när städningen är gjord. Men efter ett tag får man gå där och plocka igen, det blåser alltid in nytt skräp och gamla löv tycker jag. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.