Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 19 april 2014

Solig och härlig Påskafton.

Vilken fin påskafton.Har nästan suttit ute hela dagen på altanen.Blev riktigt varmt där.Vi har ju nästan vindstilla här vilket är tur för vinden kommer från havet och där är det inte varmt.
Himlen är lika vackert blå som dessa blommor.
Veronica caespitosa.

Så har då äntligen knopparna på min frösådda Aurikel slagit ut.Den har stått i knopp i nära två månader tror jag Men nu när den kom ut i växthuset började knoppen växa och så här blev blomman
Tog frön från Mazetta Stripe som är helt olik den här.Ska se om jag kan hitta någon bild på den.Annars vet jag det finns på dom andra bloggsidorna med mina Aurikler som ligger i överkant på bloggen.

En ny från förra året som blommar för första gången.
Kristina.

Sword

Fred Booley

Rosmarinen blommar för fullt

Och det gör även Jordgubbsplantorna som jag satt i krukor.
Dom ska hem till sonen sedan.
Jag hittade en bild på Mazetta stripe.Ser lite annorlunda ut mot den frösådda,Kul att få fram egna färger.
Fortsatt GLAD PÅSK.

6 kommentarer:

  1. Jag är avundsjuk på dina Auriklar!
    De trivdes inte alls hos mig och nästan alla jag beställde hos Ray förra året har dött i vinter. De som det fanns lite liv i skickade jag till Helenas, Hem och trädgård för konstgjord andning ;)

    Ha en fortsatt skön Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va trist att din Aurikler inte trivs hos dig.Fast jag har märkt att en del är lite svåra .man får hålla på och krusa lite för att dom inte ska kola vippen.Prova igen.

      Radera
  2. When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added"
    checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?
    Thanks a lot!

    Review my homepage: dragon city hack tool no survey

    SvaraRadera
  3. Hello, after reading this awesome paragraph i am too glad to share my familiarity here with friends.



    Feel free to visit my web page youngevity

    SvaraRadera
  4. Hеllo, i read your blog from time to time
    and i own a similar one аnd i was just wondering if you get a lot of spam remarks?

    If so how do you protect against it, aոy plսgin or anything you can recommend?

    I get so much lately it's driving me mad so any assistance is veery much apprесiated.



    Allso ѵisіt myy web site - french door window treatments tampa

    SvaraRadera
  5. Hi there i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere,
    when i read this paragraph i thought i could also
    make comment due to this brilliant paragraph.


    my webpage - yor health

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.