Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 18 april 2014

Svart


Gillar dessa nästan svarta blommor.Några helsvarta har jag inte hittat ännu.De flesta har en djup .lila/svart ton .Och just den där svarta tonen är svår att få fram på bild ibland.En del Aklejor är väldigt mörka.

En svart Petunia som är täckt av pollen.Den var mycket mörkare en vad den bilden visar.

Iris med ett streck av guld.

Den här aklejan är väldigt mörk.

Iris Tror den här sorten kallas Skäggiris.Dom nedre blombladen är nästan svarta.

Och så en Perukbuske.Den färgen är så fin.
Vackert att blanda mörka växter med sådana som har silvergrå blad eller limefärgade.Man kan få fram fina kombinationer på så sätt.

Själv ser jag lite svart på tillvaron just nu då jag inte kan jobba lång stund ute innan jag får så fruktansvärt ont i min rygg .Inte roligt då det är så mycket jag vill göra.Men jag får ta lite varje dag om det går eller en vilodag mellan.
Men nu är det Påsk och vi ska få fint väder så då får vi passa på och njuta.
Vill ni se mer svart så gör ett besök här
HÄR
GLAD PÅSK

15 kommentarer:

  1. Det är läckert med svarta växter! Blir mer och mer sugen på det när jag tittar på dina bilder. De lyfter fram färgerna hos andra växter dessutom. Perukbusken var ju helt ljuvlig och petunian med alla sina pollen var härlig!
    Ha en fortsatt fin påskhelg!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Bilden på petunian täckt av pollen var häftig! Ja svarta inslag i trädgården kan verkligen hjälpa till att skapa fina kombinationer. Hoppas din rygg blir bättre snart så du slipper se svart på tillvaron!

    SvaraRadera
  3. Svarta aklejor är jättesnygga. Ska absolut spana in fler sorter. Perukbusken är inte så tokig den heller. Här får man massor med nya idéer!
    Krya på dig & din rygg!!
    GLAD PÅSK önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  4. Jo, det är svårt att få fram det riktigt mörka i blommor ibland när man fotograferar men dina blommor är otroligt vackra.

    Ha en bra påsk!

    SvaraRadera
  5. Härliga 'svarta' växter du visar!! Tråkigt när kroppen sätter gränser för trädgårdsarbetet och man inte kan välja fritt. Hoppas ryggen bättrar sig!

    Glad Påsk! Carina

    SvaraRadera
  6. Vad trist att du inte mår riktigt bra. Växterna som är "nästan svarta" är vackra. Jag tycker också om litet svarta växter blandat med de andra. Hoppas ändå du får en bra påsk!

    SvaraRadera
  7. Mörka blommor är riktigt fina, Aklejan och Irisarna är helt underbara.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  8. Väldigt mycket vackert svart du visar där! :) Skäggirisen är maffig och perukbusken är ju alltid underbar! Ha en glad påsk! :) Mia

    SvaraRadera
  9. Så många vackra växter du visar upp. Perukbusken är ett önskemål här hemma. Och vilken läcker mörk akleja du har! Wow.

    Ha en vilsam påskhelg

    SvaraRadera
  10. Så många fina växter du visar, härliga bilder! Ja, och tufft läge att tvingas balansera lusten att göra med ryggen som behöver vila. Hoppas på bättring!
    Glad Påsk!
    önskar
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Läckra bilder. Jag gillar verkligen "svarta" växter.

    Glad påsk!
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Mörka växter är jätteläckra - men också limefärgade, gula och röda och bruna och alla fina former på blad och....
    Ja, sån är ju jag - gillar det mesta! *fniss*
    TREVLIG AVSLUTNING PÅ PÅSKEN och ta det lugnt så det onda i ryggen går över. Själv har jag burit omkring stora sten idag, så nu har jag ont BÅDE i ryggen och i benen! Man är nog inte riktigt klok.....
    Susie

    SvaraRadera
  13. Mörka blommor och blad är så fina! Glad påsk!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  15. Every weekend i used to pay a quick visit tҺis web page, for thе reason that
    і want enjoyment, since this thіs weЬ site conations
    truly good funոy stuff too.

    Also visit my web sіte: yellow mosaic tile

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.