Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 11 april 2014

Tålamod.

Ha ha något som jag både har och inte har.Om jag tex har sått något så kan jag börja nosa i krukorna dagen efter,va har ni inte kommit upp ännu.Nej nu får ni sätta fart vill ju se om det gått bra.Gissar att jag inte är ensam om det där.
Tittar man på det här flaggspelet så hade jag tålamod då det syddes .Många flaggor är det.

Dom här skönheterna har jag stort tålamod med.Väntar så snällt på att dom ska visa sina vackra blommor.Denna hittade jag idag fullt utslagen.Plus ett par till som nu belönade mitt tålamod med nya vackra blommor.



Men rabarbern hade jag inte tålamod till att vänta på.Så jag grävde upp en planta och satt i en stor hink som nu står i växthuset.Jag vill ha en rabarberpaj så fort som möjligt.Mmm så gott.

Och titta här .Mina plantor från Spezialplant som beställdes för ett bra tag sedan.Dom har jag tålamod att vänta på.Så nu får dom stå på planteringsbänken med skydd över sig i några dagar tills jag får hem jord och torv och kan börja sätta ut dom.
Så skönt med sol idag efter gårdagens regnande.Vi fick 30mm på ett dygn.Nu klarar vi oss ett tag.


Fler tolkningar hittar du 
HÄR
Nu så önskar jag att ni får en skön helg.

18 kommentarer:

  1. Vilka fantastiskt fina julrosor. Och så längt rabarbern har kommit! Du har nog rätt - vi är inte ett tålmodigt släkte :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Man känner igen sig. Ofta får man ha mycket tålamod när man tittar efter det nysådda. Mycket fin julros, faktiskt ännu finare än den jag köpte i år. Fin helg och gläd dig åt spl.

    SvaraRadera
  3. Drömlikt vackra är de, julrosorna. Jag har utsikt över rabarber från köksfönstret och just nu är det bara små pluppar som sticker upp ur jorden.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. WOW, vilka fina julrosor!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Ja jag håller med! Vilka fina julrosor!

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen allt det där om tålamod. Men vilka fina julrosor, helt underbara. Ha en fin helg/Carita

    SvaraRadera
  7. Så vackra julrosor du har! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Otroligt fina Julrosor, man ger sig gärna till tåls, för att vänta på så fina blommor. Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  9. Good site you have got here.. It's hard to find high-quality writing like yours these
    days. I honestly appreciate people like you! Take care!!


    My web blog โบทาย่า เฮิร์บ pantip

    SvaraRadera
  10. Vissa saker har man tydligen tålamod med. Jag brukar också stå och glo ner i mina nysådda brätten... :-)
    Tack för fina bilder och ha en skön helg

    SvaraRadera
  11. Visst är det konstigt att man har tålamod med vissa saker, men inte med andra. Jag har massor av tålamod med mina patienter på jobbet och med mina växter, men inte med tekniska saker som krånglar, eller saker som inte fungerar, då blir jag lätt frustrerad. Kanske är tålamodet selektivt. Så fint flaggspel du har sytt, måste ha krävt massor med tålamod:-)

    SvaraRadera
  12. Andäktigt vackra julrosor och bra idé att skynda på rabarberna!
    Önskar dig en skön helg.
    /Anette

    SvaraRadera
  13. Tålamod det får man ha om man sätter frö och odlar egentligen så har vi nog det alla som gör sånt, även om vi inte tror det själva
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  14. Så otroligt vackra blommor! Där har jag inte tålamod, jag skulle vilja ha den färgprakten i min trädgård NU!!! Fiffigt att plocka in lite rabarber i växthuset för tidig rabarberpaj! Tålamod är ju en dygd sägs det, men jag tror att en viss otålighet är bra - det driver oss framåt och ger oss tidigare rabarber!
    Önskar dig en toppenhelg!
    Annika

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra julrosor du har! Själv tillhör jag skaran som tycker att man inte kan få för många julrosor. ;) Men tålamodsprövande är de ibland, nyinköpen, när de blomvägrar i flera år. Men den som väntar på nått gott...
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  16. Fyllda julrosor är nog lite svåra att lyckas med. De vackraste jag sett på länge! Grattis!
    Ha en fin helg,
    Marta

    SvaraRadera
  17. Vakre juleroser er verd litt tålmodighet...
    På tide å se etter rabarbraskudd?

    SvaraRadera
  18. I am genuinely pleased to read this web site posts
    which contains lots of valuable data, thanks for providing these information.



    Here is my web blog: acrylicguitar

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.