Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 7 april 2014

Vackra mönster.

Detta har jag inte lagt märke till förut.Att taggarna på kaktusen bildar ett så dekorativt mönster.Man blir ju lite imponerad av växternas finurlighet taggar som skydd men det kan ju få vara fint ändå.

Fick fröer från en vän på Facebook för några år sedan som jag sådde och det här är resultatet.Hoppas jag kan få dom att blomma sedan.Ska dela dom i sommar och sätta varje sort för sej.

Blir  lite svårt att plantera om men jag kan vira en trasa runt och ta på handskar som inte är för tunna så kan jag kanske klara det utan att få taggar i händerna.

När jag kom ut i morse så kändes det att vi hade fått en helt annan temp och mildare ute.Fåglarna hade en ljudlig konsert , länge sedan jag hörde så härlig fågelsång.
Dom hade nog känt att det var annan temp dom med.
Vi har fått lite ljummet vårregn i natt.Mer ska det bli i morgon.

6 kommentarer:

  1. Ja verkligen ett fint spets (!!)mönster. Att du lyckas få så fina kaktusar från frön. Bra gjort. Jag har prövat att så frön från kaktusfikon. Och det blir ju små kaktusar, men varken blomma eller frukt lyckades jag få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte så lätt att så kaktusar men de här lyckades jag med.

      Radera
  2. Jättefina mönster. Längesen jag hade kaktusar men dom är ju rätt vackra blommor, som sagt.
    Här har det varit likadant idag. Och fåglarna har sjungit så vackert för oss, nog är det en härlig tid nu.
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. I for all time emailed this webpage post page to
    all my friends, because if like to read it afterward my contacts will too.


    Visit my site: flight simulator

    SvaraRadera
  4. My brother suggested I might like this web site. He was
    totally right. This post actually made my day.
    You cann't imagine just how much time I had spent for this info!
    Thanks!

    my homepage gta 5 cheats

    SvaraRadera
  5. Kul att så kaktusar från frön. Jag brukar bara ta skott. Söta är de och taggarna mycket dekorativa. Jag brukar använda tunna skinnhandskar. De är tillräckligt kompakta och inte klumpiga.

    Ha det bra
    /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.