Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 24 april 2014

Våren hos mig

När det har blivit riktig vår här hos mig då är trädgårdsmöblerna framtagna.Vårblommor lite här och där i krukor.

På den svarta hyllan står det blandade växter plus en del pyntsaker.

Utanför växthuset har en del krukor hamnat och inne i växthuset är knökfullt.Och tomaterna har börjat att blomma.Får sätta på lite värme nästan varje natt då det fortfarande är lite frost.

Ute under Hasselbusken har gulsippan börjat visa färg.Snart kommer Svavelsippan och den blå sippan och den fyllda rosa sippan .Även Hundtandsliljorna blommar snart.


Syrenernas knoppar kommer snart att synas.

Och när hängmattan står på altanen då är det verkligen vår.

och solsängen är bäddad

I rabatten tittar ett rufsigt huvud upp Dillpionen har vaknat.Ett viktigt tecken på att våren finns här är att i dag har R klippt gräsmattan för första gången i år.Och allt pollen som finns i luften.När jag kom in från en tur i trädgården var mina skor gula inte svarta längre.
Det var en liten tolkning från mig till er om våren.
Vill ni se fler gör då ett besök
HOS
Vi hörs.

8 kommentarer:

  1. Så härliga uteplatser du har med hängmatta, solsäng. Den svarta hyllan är jättesnygg och väldigt fiffig.

    SvaraRadera
  2. Mysigt med alla olika sitt/liggplatser man kan utnyttja i vårsolen. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  3. Härligt det ser ut. Dillpionen ser verkligen rufsig ut. Jaha, du sätter på litet värme i växthuset på natten. Det borde jag också haft. Fin helg!

    SvaraRadera
  4. Underbara vårliga bilder....ögongodis.....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Dillpeonen er så sjarmerende :-) Sol og vårstemning så det holder hos deg!

    SvaraRadera
  6. Jag är avis på dina tomater! För första gången på alla år har vi misslyckas med tomaterna! Hälften har dött, vi har sått nytt, resultat: små förtvinade plantor...... Märkligt medans dina blommar !????

    Kram

    SvaraRadera
  7. Gillar din hylla, den är riktigt finurlig, dillpionen ser rufsig och skön ut, jag har inte lyckats hålla min i liv, tyvärr. Dina uteplatser, lockar till skön avkoppling. Ha en trevlig helg ! Marika

    SvaraRadera
  8. Ja, och här trivs du, gissar jag! Underbara miljöer du har skapat!
    Med hopp om många sköna timmar i solsängen
    Marta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.