Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 23 april 2014

Varmt och skönt.

Nu har jag en träd med en blommande krona som är som en vit boll.Otroligt så många det kan bli på ett så här pass litet träd.
Kojou No Mai.
Bland det bästa köp jag gjort.

Lite bling bling .

Primula hybr. Captains Blood.Nog den mörkaste primula jag sett.

Vårlöken är det full fart på.
Tror den här Påskhelgen var bland de finaste jag upplevt.Dagarna har vi tillbringat i var sin stol på altanen.Har inte gjort något just i trädgården.Ryggen har plågat mig ganska illa.Hoppas nu det släpper snart.Brukar inte hålla på så här länge.Men det är ju inte något som måste göras så jag tar det med ro.

5 kommentarer:

  1. Jättetjusig träd, har själv satt några olika Prunus som börjar blomma nu och dessutom beställt ett till. Var jag ska sätta det vet jag dock inte - ännu! Sen gillade jag verkligen ditt lila "bling-bling"!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Ett sådant fint träd! Jag lät såga bort det mesta på mina äppelträd - kommer att sakna blomningen. Det är fint med lite "bling-bling" - jag brukar smyga in lite saker här och där.

    SvaraRadera
  3. Tjusigt träd. Otroligt att det kan bli så överdådig blomning.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blomning på ditt träd, hoppas inte frosten tar allt. Var rädd om ryggen, hoppas du nlir bättre snart. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  5. die Primel in rot..wunderschön
    in blau habe ich sie auch.
    LG vom katerchen zum Wochenende

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.