Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 4 april 2014

Veckans tema.FLIT.

Jo då.Flitig kan jag vara om jag bara vill.Och förra året ville jag vara flitig hela tiden.Grävde och grävde.Renade bort en massa frösådda växter som jag inte ville skulle växa just där.
Så i år har jag många tomma platser att fylla med nytt.Börjar att ha gått igenom de flesta av mina rabatter nu.Har väl någon kvar som behöver en riktig genomgång.




Till den här rabatten har jag beställt ganska många nya plantor.Det här är en surjordsrabatt.




När jag gick igenom mina bilder till det här inlägget så kom jag underfund med att jag var flitig som en liten myra förra året.
Min bänk målade jag ju om och även en hylla som jag har massor med krukor på.

Det här är den rabatt som jag gjorde klar sist förra året.Så där ska ner lite nytt i år.
Så nog kan jag vara flitig allt.Om jag gör något som jag tycker är roligt.
Men städa då är jag inte flitig längre.Tänk förr då skulle det städas varje fredag.Gör jag inte längre finns så många andra saker som är roligare.
Vill ni se fler tolkningar så gå in
Här.
Ha nu en riktigt fin helg.

18 kommentarer:

  1. Så kul med många nya plantor! Det är ju ett jobb att se fram emot. :-)
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  2. Så fint i rabatterna! Flit ger resultat, märker jag!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jag önskar att jag hade så mycket ledig plats att plantera nytt på som du har skaffat genom fjolårets rensning. Lycka till till dina många projekt! Hoppas på fina bilder i sommar.
    Ha en bra helg!
    Marta
    PS. Jag kommer inte heller att städa idag. Inte inne i alla fall....

    SvaraRadera
  4. Det var minsann en rejäl storstädning, men visst är det kul att få börja på nytt och få plats med nya spännande plantor. Själv har jag rysligt svårt att skiljas och slänga går absolut inte.

    /Anette

    SvaraRadera
  5. Så rent och fint det ser ut och så härligt att ha så mycket att fylla! Själv rensade jag så mycket mellan jul och nyår att jag nästan rullar tummarna nu vad gäller land - men det kanske är bäst att jag säger peppar peppar så att inte kirskålen hör mig och slår sig ner på ännu fler ställen ;)

    Kram och trevlig helg!
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Vad prydligt du gjort det. Och som sagt, nya plantor kan få plats. Bra tolkat. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Kul med nya bänkar och att få följa med och se dom växa fram...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Du var verkligen flitig förra året! Tänk vilken glädje du har av det i år när du nu kan fylla på med växter där det är luckor!

    Måste fråga om 8:e bilden: är det en Roxanne som är så magnifik?

    Ha en riktigt härlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  9. Oj oj så flitig du har varit, kul med så mycket plats för nya plantor och det blir så fint när man städat upp. Ha en skön kväll/Carita

    SvaraRadera
  10. Vilken framförhållning du har. Det jobbiga är avklarat och du kan ta itu med det roliga direkt.

    SvaraRadera
  11. Imponerande! Så roligt med alla nya plantor, nya möten. Härligt! Ska bli roligt att följa.
    Ja, och instämmer, den där städningen inomhus är inte alls lika kul...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  12. Roligt att vara så flitig i trädgården just! Vissa år görs det mer där än andra, ialla fall gäller det mig. Men trädgården lockar och kallar även när annat måste få gå före.
    Önskar dig en flitig och njutfull trädgårdstomtar.
    Ha det bäst.åsa

    SvaraRadera
  13. Its such as you read my thoughts! You appear to understand a lot
    approximately this, llike you wrpte the book in
    it or something. I believe that you just ccan do with a few % to drive the message house
    a bit, however other than that, this is wonderful blog.
    A fantastic read. I'll defihitely be back.


    Also visit my weblog: here

    SvaraRadera
  14. I'm really enjoying the design and layout of your blog.
    It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasajt for mme to come
    here and visit more often. Did you hire out a designe to create your theme?
    Great work!

    Chwck out my homepage; www

    SvaraRadera
  15. Jojo! Du var helt klart flitig förra säsongen :)
    Skönt nu att ha en massa plats för nya snygga växter!!
    Vad långt våren kommit hos dig!
    På våren och sommaren har man inte tid att städa varje fredag inne! Dammtussarna finns ju kvar ;)

    Tack för din fina kommentar!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Skönt att ha gjort flitet färdigt säsongen innan och nu kunna gå runt och gräva ner växter. Det var flit som lönade sig.

    Ha en härlig helg!

    Carina

    SvaraRadera
  17. This is really interesting, You're a very skilled blogger.

    I've joined your feed and look forward to seeking more of your great post.
    Also, I've shared your web site in my social networks!


    my web-site ... ip camera

    SvaraRadera
  18. ʜello, I think youг website may be havinɡ internet browser compatibility issues.
    Whеneve I take a look at ƴour web site in
    Տafari, itt looks fine howeѵer, when opening inn
    I.E., it's got some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quijck heads up!
    Other than that, fantastic site!

    Here is my homeage twitter xml followers count

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.