Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 7 maj 2014

Å nej inte nu.

Det är så typiskt .Vaknade i natt och  kände hur kroppen började värka och kändes konstigt i halsen och ner i bröstet.Jaha då har R smittat mig med sin influensa.Och nu när det ska bli varmare och regndansen behövdes inte vi har fått 11mm i natt och fler regnväder är på gång.
Hade ju tänkt att sålla och lägga ut min kompostjord.Men så mycket har jag lärt mig att tungt arbete när man inte mår bra det är inte att rekommendera.
Här ovan en bild på Hundtandsliljan Erythronium Pagoda.

Hade en namnsticka vid den här irisen,men dessa förbenade fåglar plockar med dom och en del bara försvinner.Men den är så fin och den har förökat sig en del sedan förra våren.



Är så glad att den här kommer tillbaka varje år.
Tulipa Oviedo.

Och så till sist en halvfylld Vitsippa.Gillar att den är så gul ini.
Var ut nu på morgonen och kollade om det kommit fram några sniglar nu när det regnat.Men peppar peppar jag hittade inte en ända snigel.
Men inte värt att ropa hej ännu.Snart väller dom väl in.Men glad för varje snigelfri dag.

6 kommentarer:

  1. Usch så trist att inte må bra. Men du orkar glädja dig åt blomprakten iallafall. Jag tror fåglarna tycker det är en rolig lek att flytta skyltar. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga närbilder, man skulle riktigt vilja ta på dom. Hoppas du inte blir alltför dålig av förkylningen, det är så trist.Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  3. Jättefin bild på hundtandsliljan!
    Hoppas att du mår bättre :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt att du blivit sjuk. Hoppas det går över snart.
    Ljuvliga blombilder.
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.