Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 5 maj 2014

Dags för en Regndans?

Ray,s Border Wilma.
Har fått ta fram vattenslangen och vattnat.Det börjar att vara väldigt torrt nu.Och så är det ju frost nästan varje natt.Natten som gick var det -2,9.Man ser på många växter att dom blivit brända av kylan.
Får väl ta och dansa en regndans för att se om jag kan locka fram några droppar

Den här blev fin.Ser ni det lilla bladet som sitter mitt i ringen av ståndare och pistill.Har formen av ett litet hjärta.Tack Ray för den.
Här köper jag mina Aurikler
Ray,s

Sen har den massor med farina som jag bara älskar.

Så himla glad att jag förra året såg den lilla lilla plantan vid foten av min döda japanska lönn.En gång i tiden var den stor och så fin men så började den dö gren efter gren för att till sist vara helt död.Den stod nog alltför soligt och torrt Men så hittade jag det där lilla skottet och grävde upp det och satt i en kruka.Och den trivs jättefint växer så bra och har blivit dubbelt så stor som när jag satte den.
Nu ska jag vara rädd om den och pyssla med den så den överlever och blir stor och vacker igen.

10 kommentarer:

  1. Every weekend i used to pay a visit this site, as i want
    enjoyment, since this this site conations genuinely
    pleasant funny material too.

    Also visit my homepage - Nike Air Max

    SvaraRadera
  2. Vad härligt om lönnen! Tänk att du fick en liten livskraftig planta som den stora har "producerat".
    Vattenslang är nog säkrare kort än dansen ;-)!
    Jag har haft den otroliga turen att inte har haft frost. Men nu är det torrt. Jag hör hur sniglarna roar på hjääälp!

    Till sist:
    Det var först idag som jag läste om Charlotta...
    Det kom som en stor chock...

    /Anja

    SvaraRadera
  3. Va snällt av den döende lönnen att lämna en ny åt dig - den ser ju jättefin ut dessutom! Jag funderar också på att dansa snart, eller också kanske döda en spindel? Jag har sagt till min kompis som jobbar på SMHI att jag vill ha regn, men det ser ut till att han struntar i det:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att det gick att förnya lönnen!
    Kör du en regndans för säkerhets skull!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Good answer back in return of this issue with solid arguments and
    describing the whole thing regarding that.

    Here is my blog; top ten seo software

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig haft några aurikler. Borde kanske prova. Det finns ju massor av sorter, som är väldigt fina.
    Samma väder här. Fast inatt har vi fått liiitet regn.

    SvaraRadera
  7. Nu har jag varit inne på sidan du tipsade om. Litet undringar har jag.
    Att Primula och Aurikel är släkt vet jag. Men vad är skillnaden?
    Han hade skrivit att vissa kunde stå i rabatten i zon 4-5. Men han skrev också att han tog in dem i kallväxthuset i september.
    Jag tog en massa frön i Skottland på som jag trodde var primulor och trodde jag skulle drunkna i blomning. Den enda som jag säkert vet kommer därifrån är i växthuset. Kan alla de andra ha dött ute?
    Du kanske inte kan svara och vad jag förstår har du dina i källaren. Måste man det?
    Jag måste nog veta mer innan jag ger mig på den sortens blommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har satt ut flera av mina och de överlever bra ute.Kanske han har sina på bra ställen så han kan börja dela och sälja ganska tidigt på året.Auriklen har ju ganska tjocka lite feta blad medan primulan har tunnare.Ray tar ju även fram egna korsningar och dom måste han ju ha innomhus i skydd.Dina som du har ute dyker nog upp när det blir varmare ute.Såg att mina som jag har ute ska börja blomma snart inte alla men ett par är på gång.Lycka till.

      Radera
  8. Excellent items from you, man. I have take
    into account your stuff prior to and you are simply too magnificent.
    I really like what you have received right here, certainly like what you are saying and the best way in which you
    assert it. You're making it enjoyable and you continue to care for
    to stay it wise. I cant wait to learn much more from you.
    That is really a great site.

    Here is my page - option binaire

    SvaraRadera
  9. I'm very pleased to uncover this great site. I need to to thank you for your time for this particularly wonderful read!!
    I definitely appreciated every part of it and i also have you book-marked to see
    new things in your web site.

    Take a look at my page - solar pwer

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.