Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 28 maj 2014

En vy som jag gillar.





Det här blev en bra kombo fast jag inte visste vilka färger Tulpanerna hade.Blev fint med Pärlbusken längre bort och den lime gula Vårtöreln som blommar för fullt.
Och i går när jag fotade Tulpanerna så hade färgerna kommit fram mycket finare mot första fotot jag tog.Synd att jag inte fick något namn på dom för jag skulle gärna köpa fler och sätta i höst.Men kanske jag hittar i någon blomkatalog. 
Tyvärr så är det lika blåsigt och kallt även idag.Såg på termometern att i natt hade det bara varit lite mer än +3 grader.Alldeles för lite.

Nu så är det ju helg i morgon så jag hoppas ni får det bra då.
Ha det gott. 








3 kommentarer:

  1. Det finns väl otroligt många tulpansorter som det finns av de flesta blommor. Men den är jättefin så jag hoppas du hittar fler. Ibland när jag letar efter ngt kan jag söka på t ex tulpaner - bilder. Då kan man hitta, men det kommer upp så mycket annat skräp också som inte har med ämnet att göra.
    Kallt här också.

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra färger och former!

    SvaraRadera
  3. Valuable info. Lucky me I found your website accidentally,
    and I'm surprised why this coincidence did not came about earlier!
    I bookmarked it.

    Here is my web blog ... Moda Monnari

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.