Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 29 maj 2014

Gullregn.

I Gullregnets månad.Det är nog den bästa tiden nu.verkar som allt blommar.Kommer det bli något kvar till Juni,Juli och Augusti?Ja klart det blir alla rosor är ju kvar och luktärtor och allt det andra.
Vårt Gullregn har varit på väg att dö men nu i år ser det ut som det har repat sej.Hoppas det blir bra för det trädet vill jag inte bli av med.
Tror jag ska åka till växt och Trädgårdsbutiken i morgon.har ganska många hål som behöver fyllas.Ja så får det bli.
Ha det fint.

8 kommentarer:

  1. Gullregn är en favorit hos mig också...mitt har inte börjat blomma än.....men jag har något att se fram emot.
    Vill önska dig en trevlig Helg! Kram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Du menar inte det - att du har något glänta som inte blivit fylld av blommor. Hoppas du hittar något fint. Gullregn är jättefint, men har inget själv. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Gullregn har jag inte, men det kryllar av dem i området där vi bor. De är helt fantastiska tycker jag. Ditt exemplar har dessutom en väldigt vacker form!
    Kul att handla växter, skall bli spännande att se vad det blir:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är så vackert med gullregn. Det har jag inte - kanske dags att skaffa en - fast de blir så stora att jag har nog inte plats....;-)! Jag får väl komma hem till titta istället ;-)! /Anja

    SvaraRadera
  5. Visst är gullregn otroligt vackert. Alltså bad jag min f.d. granne i Stockholm av få ett skott av henne för ett antal år sen - och det fick jag. Planterade den lilla plantan bredvid garaget och nu är det en stor buske på 3-4 meter. MEN.....det har aldrig blommat, inte i år heller trots att det sticker upp ovanför garaget och får ordentligt med sol. Vet inte vad det är för fel, men det får stå kvar för även den gröna på den är snyggt. Så gissa om jag avundas dig ditt gullregn!! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Så vackert! Alldeles alldeles underbart. Mormor och morfar hade ett gullregn och jag älskade att leka med fröskidorna som barn (fast de är ju "lite" giftiga ...)

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with
    us so I came to take a look. I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers!
    Excellent blog and superb style and design.

    My webpage ... udon

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.