Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 10 maj 2014

Härliga lördag.



Vad jag gillar när dom vilda Gullvivorna som kommer in i trädgården har den här färgen.Har dom på massor med ställen.

Och en Alunrot i en så läcker färg.Har för mig att den heter Marmelad.Men inte säker.

Och på svarta hyllan står En kruka med blå Bergvallmo som har två knoppar på väg upp.Det är lycka det.

En av Ray,s Aurikler 


En Primula som jag sått.Från en påse med olika färger.

En Japansk buskpion.En knopp i år.Den har bara blommat en gång förut.Och den är nog en 5år vid det här laget.Blomman är gul.Köpte den som rosa men som vanligt när man handlar på mässan så är det fel färg.

En av de första Tulpanerna som jag har satt i trädgården.och i år har den fått växa i fred för rådjuren.Har börjat komma igen på flera platser.
Nu har vi fått närmare 40mm regn den här veckan.Och det behövdes verkligen.Blir det lite sol och varmt nu så kommer det att växa som attan.
Har en laddning växter som ska komma i mitten av den här månaden.Passar bra nu att plantera.Hoppas bara influensan går över snart.R börjar att bli lite bättre nu så jag hoppas min tur kommer snart .


8 kommentarer:

  1. Primulafärgen var litet annorlunda. Skönt att du är litet bättre.

    SvaraRadera
  2. Greetings from Idaho! I'm bored to tears
    at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break.
    I enjoy the information you provide here and can't wait to take a
    look when I get home. I'm shocked at how quick your blog loaded on my phone ..
    I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, awesome
    site!

    Feel free to visit my blog - depilacion laser

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Åh, jag känner så för flera sorters alunrot, och primulor och gullvivor i andra färger... Ja man vill alltid ha mer. Röda gullvivor hade jag, men när gullvivorna började bli för många och kväva andra växter så rensade jag och de röda måste ha rykt då. :(
    Hoppas du snart blir frisk.

    SvaraRadera
  5. Alunrot är vackert! Köpte en jättefin i höstas - trodde att den hade gett upp i torkan, men i går såg jag att nya små blad är på gång - blev så glad!

    Jag klipper bort blad med rost om jag ser angrepp på stockrosorna. Fast nu funderar jag på att köpa frö till en resistent sort.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Underbar färg på gullvivan! Alunroten kan helt klart vara en Marmalade. Jag har en sån och den ser likadan ut, men dom är svåra att se skillnad på och det finns ju tusentals varianter. Ska faktiskt gräva upp en annan orangeröd jag köpte förra året på en marknad i Skåne. Den ska få bo ett par år i en stor kruka, dom trivs så bra i det och blir så vansinnigt stora då. Sen ska jag plantera ut MASSOR av fina röda alunrot överallt.
    KRAM
    Susie
    PS. Stöveln var fuktig idag med! *fniss*

    SvaraRadera
  7. Every weekend i used to visit this site, as i want enjoyment, since this this website
    conations in fact pleasant funny data too.

    Also visit my webpage - binary cash creator

    SvaraRadera
  8. Heya i am for the first time here. I found this board and I find It truly helpful & it helped me out a lot.
    I'm hoping to provide one thing again and aid others
    like you aided me.

    Visit my web site :: Dragon City Cheats

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.