Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 14 maj 2014

Heldag i trädgården.

Har jobbat ute nästan hela dagen.Och just när jag satt mig ner här vad datorn så började det att regna.Men jag har fått ner alla växter jag fick hem igår.Planterat och klart.Nu är jag så där skönt trött som man blir efter ett roligt jobb.

Min lund under hasselbusken.Här i rabatten växer även en Stjärnmagnolia och en stor Azalea.

Och här planterade jag dom självsådda av mig.Krolliljorna.Vita.tror att nästa år så kommer dom nog att blomma hoppas det.

En julros som har gul/gröna/vita blommor.Den kommer sist av alla.

Pion nysatt.

Nysatt pion

Även här en ny planterad Pion.Och bakom mot ställningen en ny klematis.Dom här växterna har hamnat i rabatterna i dag.
Acer Palmatum Shaina
Acer shirsawanum Aureum
Anisört summer glow
Krusastilbe liliput
blåklocka pink octopus
amerikanst älggräs
Primula Blue Parade
Primula Candy parade
Primula Butter Parade
Röd oktoberaster
Nu har jag många nya att gå och kolla på min tur i trädgården.

3 kommentarer:

  1. Har man trädgård behöver man verkligen aldrig vara sysslolös! Men visst är det roligt att se när det börjar växa, det man kämpat med. Här i Wales har vi underbart väder idag, så snart kommer det säkert till er också!

    SvaraRadera
  2. Likadant här. Det har blivit gjort en hel del i trädgården idag. Vädret har varit mycket bättre. Hoppas det vänder på riktigt.

    SvaraRadera
  3. Hi it's me,I am also visiting this website daily, this site is truly fastidious and the people are
    actually sharing good thoughts.

    Here is my homepage; a

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.