Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 8 maj 2014

Host nys snor.

Gissa vem som knappt har sovit inatt.Skit vilken förkylning hostar och snorar och nyser om vart annat.Men den går ju som tur är över om någon vecka eller så.
Den här vackra buketten med rosor fick jag av R sista April .Var ett antal år sedan vi förlovade oss.Dom är idag lika fina som ni kan se.

Vårt uterum där vi älskar att vara.Vi sitter där och äter och läser eller bara sitter och pratar.

Rosenkvitten.

Gulltörel.

Kaukasisk Förgätmigej.

Krukan med Fjärilsvioler.Blev fin i år.Bakom en liten kruka med Vårtörel.
Vi har med nattens regn nu fått 35 mm.Jättebra.Var ut i morse för att se om sniglarna hade vaknat till liv.Hittade två och det var inte mördarsniglar.
Så får det gärna fortsätta.

7 kommentarer:

  1. Jobbigt att vara förkyld! Krya på dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Trist, men som sagt, det går över. Och du verkar inte ha tappat lusten för växterna ändå.Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis hur du känner dig, jag drabbades för ett tag sedan och det är inte kul. Fast nu är det redan glömt.Uterummet ser skönt ut, jag förstår att ni sitter där ofta. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  5. Krya på dig....Önskar dig trots förkylning en fin helg.
    Kram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Stackare - hoppas förkylningen har gett med sig lite och att du är på bättringsvägen!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.