Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 23 maj 2014

Nu är det varmt


Har satt några storblommiga knölar av Begonia.Köpte dom förra året och dom blev så vackra så jag sparade knölarna.Bra att ha här i hörnet då det blir inte så mycket sol.

Och den röda Sockblomman har blivit ännu större.Nu är den enorm.Och bakom korgen med Begonian så blommar ett Löjtnantshjärta.

Även Liljekonvaljerna har börjat blomma.Allt kommer på en gång nu i värmen.

Spetsmössan har blandat sig med Förgätmigej.

Dom svarta Violerna blev vackra i den ljusa korgen.Och bakom står en balja med Luktärtor.Rosa.

Nu har även Pelargonerna fått komma ut på sommarlov.Dom skräpar ju så attans så det var skönt att utvisa dom.Skulle det smälla till och bli kallt får dom vara i växthuset medan det kalla går över.
I går satte jag ut alla plantor som var kvar i växthuset.Fingerborgsblommor i blandade färger och sedan Lejongap i rosa och vita toner.Såg att flera av de Lejongap som jag satt ut förra året har klarat vintern och börjat växa.Inte dåligt av en sommarblomma.

3 kommentarer:

  1. Ja nu är det verkligen varmt. Man var inte riktigt beredd, men visst är det härligt. Nu skulle det förvåna om det blev frost. Får hoppas att det inte blir det.

    SvaraRadera
  2. Ja idag har termometern visat höga siffror. Jag har varit i trädgården hela dagen. Har följt skuggan när jag rensade rabatterna ;)
    Sitter nu ute o spanar in alla inspirerande bilder som finns i bloggarnas värld. Din bild på spetsarna fick mig att vilja ha en sådan. Den var verkligen söt.
    Hoppas du får en skön helg :)

    SvaraRadera
  3. Finfin grupp med spetsmössa, violer och förgätmigej!
    Och säg mig den värme som består! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.