Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 24 maj 2014

Nu får man inte glömma att vattna det nysatta.

Hade missat att Dillpionen börjat blomma.Fick se det när jag gick runt med vattenkannan.

Denna vivan kom med den sista växtleveransen.Och den verkar trivas jättebra. Växer och så blommar den.
Primula Butter Parade.

Mossflox och Förgätmigej lyser under Körsbärsträdet.

Och nu idag fick jag veta vilken färg det var på tulpanerna som sitter i grupp med Dom mörkt rosa Piontulpanerna.
En ljust gul med rosa streck

Här hamnade mina Lejongap.

Och en liten bit ifrån satte jag Fingerborgsblommorna.Har jag tur så blommar dom i år ,Stod på påsen att de kunde det om man sådde tidigt.

En gulbladig Japansk Lönn som fått en gren med rödbruna blad.Ser lite roligt ut men jag gillart.
Vi fick några droppar regn förut undrar om det blir fler.vore bra så slapp man gå runt med vattenkannan .Har ju många nysatta som behöver vatten första veckorna nu när det är så varmt och soligt.

Ha nu en skön helg.

9 kommentarer:

  1. You're so interesting! I don't think I've truly read anything like
    this before. So great to find somebody with original thoughts on this subject.

    Seriously.. many thanks for starting this up. This website is something that is required on the internet, someone with some originality!



    Feel free to surf to my weblog - goji actives ()

    SvaraRadera
  2. Vatten behövs både till nytt och gammalt. Kommer inget regn snart får jag börja vattna. Med den här ihållande värmen slår blommor ut fort. Man hinner nästan inte med att fotografera.

    Jag planterade en sockblomma förra året. Är glad att den överlevt. Nu tittar jag avundsjunkt på din. Så stor, vacker och frodig.

    SvaraRadera
  3. I used to be able to find good advice from your blog articles.


    Feel free to surf to my web blog goji berry

    SvaraRadera
  4. Nej, det får man verkligen inte glömma! Jag fick nödvattna en stackars primula i lördags. Den såg alldeles försmäktad ut :/

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. I'm really imƿresseɗ with your wгiting skills as well as with the layout on yoսr blog.

    Is this a paid theme or did you custokmize it yourself?
    Either way keep up the nkce qualіty writing, it іs rare to sеe
    a ցreat bloɡ like this one today.

    Ѵisit my blog :: pool fencing ashfield

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Excellent article. Keep posting such kind
    of information on your site. Im really impressed by it.

    Hi there, You have done a fantastic job. I will definitely digg it
    and individually suggest to my friends. I'm sure they
    will be benefited from this website.

    Visit my web blog - goji berry

    SvaraRadera
  8. I blog frequently and I really thank you for your information. This article has
    really peaked my interest. I will bookmark your blog and keep checking for new
    details about once per week. I opted in for your RSS feed as
    well.

    my homepage keraplex bio review ()

    SvaraRadera
  9. Generally I do not learn article on blogs, however I
    would like to say that this write-up very compelled me to try and do so!
    Your writing style has been surprised me. Thank you,
    quite nice article.

    my site ... goji pro (beta.fimela.com)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.