Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 12 maj 2014

Ny dag nya möjligheter.

Ännu en regnig natt 7mm.Nu börjar det närma sig 50mm på en vecka.Och de små sniglarna har vaknat till liv igen.Inte så många ännu och mycket små,men om det här fuktiga vädret fortsätter så växer dom tills sig i både storlek och antal..

Den gulvita Kungsängsliljan har blivit fler i antal och det gillar jag blir så fint med dom tillsammans med de rutiga vinröda.

Blå lungört

Och Vårtörel.Ett lite varningsord bara.Den sprider sig enormt med utlöpare.Men sedan när blomningen är över så blir bladverket så läckert.

En till Lungört men med mönstrade blad och ljust blå blommor

Och kolla kolla vad som växte inne under en stor rosenbuske.En vallmo med vita kanter på bladen.Här har naturen varit framme och gjort en egen variant.Den såg så fin ut och lyste mot mig där inne i skydd av rosen.
Den ska jag följa med intresse för att se om även blomman blir annorlunda..De är enkla och röda i vanliga fall.
Förkylningen börjar så sakta att ge sig men får räkna att det tar minst en vecka till.
Tyvärr så försvinner den kondition jag skaffat mig då jag inte orkat gå mina promenader.
Men den får vi jobba tillbaka sedan.

2 kommentarer:

  1. Kondition är en färskvara. Tyvärr. Bara att ta nya tag och arbeta upp den igen.
    Lungörten är fin, även om de kan bli rätt många. Gulltörel visste jag inte att den sprider sig. Har ingen själv. Fortsätt krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Du är snart på banan igen och tar dina sköna promenader med papsen. Har skickat bilderna över facebook så kolla där.
    Kram Mu

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.