Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 27 maj 2014

Ny växt och så blev det kallt.

Nu blommar en ny lökväxt som jag planterade i höstas.det är två sorter och denna ljusa heter Camassia Cusickii.
De mörkare blå som är bakom heter Camassia Quamash.Den första är mycket större en de mörkare.



Klockhyacint.
Fick en rugge med lökar av grannfrun innan hon flyttade förra året.Nu har jag både blå och rosa.

Flyttade två Rododendron förra året och de överlevde min behandling och blommar nu så fint.


Den andra har så ljust rosa blommor och båda är lika fina.
Idag blev det ett bakslag i vädret.+8 i morse och tror att det var +11 för en stund sedan.Inte så varmt med andra ord.Och vi har en hård nordlig kall vind här.Hoppas det klarnar upp så vi får lite sol igen.

4 kommentarer:

  1. Den nya var fin och den kände jag inte till. Klockhyacinter älskar jag. Nu har jag också både blå o rosa.

    SvaraRadera
  2. Oj, va fin den där ljust blå var...=)
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  3. Så fint med klockhyacinterna - de är så graciösa. Tycker de passar bättre i en rabatt än den vanliga mer kompakta hyacinten man har i julgrupperna.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och härliga lökväxter.

    Ha det bra
    Aentte

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.