Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 13 maj 2014

Så söt.

Man vill bara sätta sig ned och se på denna underbart lilla söta blomma .Köpt av Larz
och planterad i år.Inte stor men en blomma blev det.
Pulsatilla vulgaris Pink Form.Ibland blir växterna man köper ännu finare en som man tänkt.
Den här är en sådan.Så fin med sin gula boll i mitten.Roligt att det blev en blomma.Det är den första av dom som jag köpte i år från Larz som nu börjat blomma.Dom andra verkar som dom överlevt allihop.Men om det blir några blommor på dom det får framtiden visa.
Har fått hem växterna från Horto Green idag och det var så bra plantor alla.Har planterat ut tre stycken Pioner olika sorter och en klematis.
Klematis Princess Diana
Japansk luktpion Jan van Leeuwen
Luktpion Primevere
Luktpion Red Charm.
Blir ju inga blommor i år.Men nästa hoppas jag det ska bli någon.

4 kommentarer:

  1. Naturen är en fantastisk skapelse!

    SvaraRadera
  2. Man får så många bra tips. Nu vill jag förstås ha en rosa backsippa. Verkligen söt!

    SvaraRadera
  3. En sån söt Pulsatilla, den vill jag ha. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  4. It's remarkable to go to see this web site and reading the views of all mates regarding this paragraph,
    while I am also eager of getting experience.

    my web blog: อุดรธานี

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.