Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 21 maj 2014

Ska bli gott.

Ja inte dom här Tulpanerna.Men dom är fina.En påse gratislökar från vart kommer jag inte ihåg.Två sorter planterade i två grupper.Vet inte vad det är för färg på dom andra.

Nej det var dessa jag menade ska bli gott att smaska i sig när dom mognat.Ser ni att den till höger har som tre tår.Ser så kul ut.

Just nu är det massor med kart har nyligen hängt ut ampeln förut har den stått i växthuset.

Vilken dag det har varit idag. Sommar.Vi tog en tur till Nyköping och köpte blommor till den stora svarta grytan som vi har på gården.
 R  bestämmer vilka blommor som ska planteras i den.Ska visa sedan.
Sedan var vi till Elgiganten och köpte en laddningsbar dammsugare och en glassmaskin så nu ska jag göra glass ibland.Gillar hemmagjord glass av grädde och vanilj.Sen kan man ju ha färska bär till .Jättegott.

1 kommentar:

  1. Självklart ska du lägga jordgubbarna på glassen. Vilken efterrätt!

    /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.