Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 18 juni 2014

Å titta titta här och titta titta där....

Och titta där springer Gunsan runt med kameran och  ler stort.Kan ju inte göra annat .Det är så vackert nu så man blir ju alldeles tossig.
Har varit till Blomsterlandet och handlat lite växter och krukor.Köpte en Cypripedium Regina.Kostade 229 kr vilket jag tyckte var ganska billigt.Nu har jag blandat till jord själv som jag hoppas den ska trivas i plus att jag tog och satt den i en av de stora krukorna som jag köpte.
Den lilla grön/vita busken är en benved som blir 60-80cm hög.
Rosen heter Queen of Sweden blommar till hösten Och blir 100-125cm hög.Men den ska jag ta med till Marie och Tomas.En present från oss. 

De här krukorna såldes på rea och kostade bara 50 kr st.Hade kostat 129 kr.

Queen of Sweden
Synd att ni inte kan känna doften.

Blåklocka Pink octopus.Man måste bli som Teskedsgumman för att kunna njuta av den.

Vad sägs om den här kombinationen.Ganska läckert.

Och denna är ju underbar om jag får säga det själv.

Här står den nu under hasselbusken i skuggan.Hoppas verkligen att den gillar det läget.

Läkarbesöket gick ju bra och jag testade en sömntablett till natten .En halv tablett.Ock jag sov så himla gott och hade inga trötthets känningar på morgonen .
Får räcka med de här bilderna idag annars har jag massor men dom kommer senare.

HA DET.

7 kommentarer:

  1. Rea är roligt! Fina fynd! Jag har just kommit hem till Wales från en resa till Irland och varit på Tralee Rose Garden. Verkligen fint!

    SvaraRadera
  2. Det var många fina kombinationer - inspirerande. Och vilka fynd du gjort!

    SvaraRadera
  3. Fantastic goods from you, man. I've understand your stuff
    previous to and you're just too excellent. I actually like what you have
    acquired here, certainly like what you're saying and the way in which you say
    it. You make it entertaining and you still care for to keep it sensible.
    I cant wait to read far more from you. This is really a tremendous website.


    my blog post; plc คือ

    SvaraRadera
  4. It's amazing to visit this web site and reading the views of
    all colleagues about this piece of writing,
    while I am also eager of getting familiarity.



    Take a look at my homepage - mentoring programmes

    SvaraRadera
  5. Verkligen en fin ros. Pink octopus var verkligen ett passande namn för klockan. Trevlig midsommar med alla blommorna och fynden.

    SvaraRadera
  6. Det måste vara veckans fynd, en guckusko så billigt! Jag kollade i Zetas katalog och där kostade den 698:-! Vilket kap du gjorde!!!
    TREVLIG MEDSOMMAR!
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har nog gjort det.Har ju sett dom i kataloger och suckat över att dom är så dyra.Vill ju så gärna ha några i trädgården.Men nu så har jag.
      Kram.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.