Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 22 juni 2014

God morgon

Ville bara bjuda på lite vackra blommor.Dom doftar förföriskt.Så glad att jag sådde luktärtor för jag tycker så mycket om dom.Och en rosbuske har börjat blomma så jag norpade några från den med.
Rosen heter
Mme Plantier.
Doftar så gott den med.

Men fy så kallt vi har det.Vi har haft bara +4 grader i natt.Och för en stund sedan kom det en regnskur och då sjönk tempen från +12 till +8 grader.Nu är det för dåligt man vill ju inte gå ut.
Hoppas verkligen att det blir varmt snart igen.
Annars har helgen varit fin.Vi var hos Marie och Tomas på midsommarafton.Vi satt ute och åt mat men till kaffet flyttade vi in.Jag tycker så mycket om deras gamla torp som ligger mitt ute i skogen.Så lugnt och fridfullt där.
Och dom gräver rabatter och planterar.Så roligt att se hur bra dom har det där i sin stuga.

Ha en fin söndag.

9 kommentarer:

  1. That is very fascinating, You're an excessively skilled
    blogger. I've joined your feed and look forward to searching for more of your wonderful post.
    Additionally, I've shared your web site in my social networks

    Look at my blog post - Judy Neinstein

    SvaraRadera
  2. Här är rätt ruggigt också men inte SÅ kallt. Jag hade alla mina tomatplantor ute inatt för att vi gjorde en liten förändring i växthuset. Tur att det inte blev kallt då.

    SvaraRadera
  3. Fin bukett och jag kan nästan tänka mig hur den fyller rummet med väldoft.
    Här kom just en hagelskur och tjocka tröjan är framplockad, men rätt som det är tittar solen fram mellan skurarna. Man kan i alla fall inte säga annat än att vädret är omväxlande.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  4. God kväll!
    Vilken fin duk har du virkat den själv?
    Mina luktärtor har bara kommit upp nån dm än önskar jag hade en sån fin bukett som du har :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp den virkade jag för många år sedan har två lika dana.

      Radera
  5. Vilken härlig pastellig bukett!

    Idag har det varit regnskurar så gott som hela dagen och den goda värmen är som bortblåst.

    SvaraRadera
  6. Härlig bukett! Mina luktärtor blommar ännu inte. Se fram emot tills de gör det.
    Idag har det kommit små skurar från och till men det har inte gjort mig något. Jag har stått inne i gargaet och oljat brädor och hört regnet smattra på utanför. Rätt så mysigt , faktiskt :)

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker sommarbukett, mina luktärter blommar inte alls ännu men jag sådd dom rätt sent. Kallt och ruggit har vi också och i dag har vi sprungit ut och in mellan skurarna. Jag hoppas att det inte minusgrader i natt, det känns inte alls bra. Nu vill jag ha värme. Ha en fin vecka /CArita

    SvaraRadera
  8. Usch då så kallt du har det! Vilken tur att det blommar i trädgården så att du inte tappar bort sommarkänslan! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.