Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 11 juni 2014

Har vattnat hela dagen.

Värmen gjorde så att allt slokade i rabatterna och en dag hade vi väldigt blåsigt och då torkar det ju ut totalt.Så i går gick vattenspridaren för fullt större delen av dagen .1 timma på varje ställe. sedan i går kväll sjönk tempen snabbt måndag kl 2200 hade vi +22 och i går var det bara +14.
Primula Siebolii alba

Hosterna har blivit enorma i år.Och det syns att sniglarna har minskat inte många hål i bladen.


Den första Alunroten jag köpte till trädgården.Den var på väg att dö ut så jag grävde upp den stackare som var kvar och satt i kruka i höstas.Sen har den stått i växthuset i vinter.Nu har den växt till sig och blommar med sina söta röda klockor som var anledningen till att jag köpte den.

Strandiris

Rosa stor Vallmo

Dom rosa lejongapen som jag sådde tycker jag är mer aprikos och lite gula.Men jag tycker den färgen är vacker.Dom vita har inte börja blomma ännu.
Ser att det börjat mulna nu vi ska ju få lite regn.Gör inte ett dugg för det behövs.Och nu när jag vattnat så går det ju ner bra.
Nu får ni ha det så bra.

4 kommentarer:

  1. Underbara bilder, nu är det den tiden att försöka njuta av allt. Vi har också så torrt och jag försöker att inte vattna men ser växterna alltför ledsna ut måste man ju det. Nyss fick vi några droppar men det blev inget i vattentunnan. Ha en fin kväll/CArita

    SvaraRadera
  2. Jag vattnar i växthuset, men i övrigt inte. Jo, krukorna också. Det andra får klara sig, men visst lider man när det hänger. Nu är jag också vattningshjälp en vecka framåt, så jag kommer att få långa armar.

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det! Idag har jag sluppit vattna för det kom några rejäla skurar härnere. /Anette

    SvaraRadera
  4. Wow, that's what I was searching for, what a information! existing here at this website,
    thanks admin of this website.

    My web-site; Inverter abb

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.