Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 14 juni 2014

Kulingvindar

Fy som det blåser i dag.Har fått fara runt i trädgården och stötta upp många höga växter.Som tur är så har det inte blivit förstört .Hoppas det förblir så.
Dom här Alliumbollarna har hittat en bra plats under en stor Rosenbuske.Där står dom i lä.Lyser fint där under i skuggan.

Rosa Fingerborgs blommor.Bakom syns en gulbladig Japansk Lönn.

En Salvia av något slag.Kommer inte ihåg om jag sått den själv men tror det då jag har den på fler ställen.

Vita Fingerborgs blommor.

Och den vita Riddarsporren.Tyvärr så har det dött flera plantor av den.Så i år är det bara en blomstängel.
När den blommat över ska den få flytta ut i trädgården.
Black Eyed Angels.
Önskar er en fin helg.

3 kommentarer:

  1. Blåsigt här också. Har fått resa omkullvällta krukor. Men annars är det fint väder med blå himmel och sol.
    Den vita riddarsporren ser väldigt fin och fräsch ut.

    SvaraRadera
  2. Så långt blomningen hunnit hos dig. Vackert med fingerborgarna - de är på gång hos mig också men har inte riktigt slagit ut.

    SvaraRadera
  3. Hello! Someone iin my Facebook group shared this website with us so I
    came to look it over.I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will
    be tweeting this to my followers! Outstanding blog and amazing design.

    Here is my web site - Wedding Photography SEO

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.