Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 17 juni 2014

Läkarbesök avklara

Tänk att jag fick tid redan idag och jag har klarat av det .Ny remiss sömntabletter med en förmaning om att bara ta dom vid behov och då en halv .Dom är beroendeframkallande.Lovade och svor på heder och samvete.Sen fick jag en allergitablett att prova mot klådan.Var glad när jag vandrade därifrån.
Lyste nog nästan som de solgula dagliljorna när jag kom ut.

Pipört.Roligt namn har inte kollat om dom piper när man tar i dom.Kanske dom gör fast jag hör ju lite illa nu för tiden.

I runda rabatten blommar ett rosa/vitt fluff .Blommorna växer upp ur en Rosett av blad som är tvåfärgade gröna/gulvita.

En blommande Rododendron som ser ut som om den har rosa/lila blommor svävande över sig.Det är Aklejrutan som frösår sig enormt .Fast den är ju fin.

HA DET.

6 kommentarer:

  1. Skönt att du fick komma så snabbt till läkare. Vet du vad du är allergisk emot? Min svärson är gräsallergisk - hemskt jobbigt för honom.

    Aklejrutan är en tacksam och vacker växt. Man hinner nästan inte med att beundra alla blommor. Det får bli en trädgårdspromenad både morgon och kväll.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att tabletten lindrar klådan.
    Jag vet inte heller varför den heter pipört. Det är ju heller ingen tydlig pip på dem. Så de piper nog när man går förbi.

    SvaraRadera
  3. Så skönt! Hoppas det hjälper nu då.
    Ha en fin midsommarvecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. I like it whenever people get together and share opinions.

    Great blog, keep it up!

    my web page Darryl Isaacs

    SvaraRadera
  5. Jag undrar oxå varför den heter pipört men är en av mina favoriter! Jag googlade lite men hittade inget svar där heller...

    Jag längtar tills mina aklejarutor tagit sig som dina. Än så länge kommer bara en stängel med fluff på varje planta. Men de kanske behöver några år på sig? Jag satte dem förra sommaren.

    Ha det bra!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate your
    efforts and I will be waiting for your further write ups
    thanks once again.

    my blog post - Mens Nike Air Max 87

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.