Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 3 juni 2014

Lycka.

Jippi nu blommar den.Som jag har väntat.Och så händer det utan att jag sätt några tecken på att den tänkte öppna sitt ludna skal.Men så på min morgontur får jag se att nu har det hänt.Den är ju fortfarande väldigt skrynklig blombladen tror att de kommer att släta ut sej lite mer sedan.
Meconopsis punicea


Och så till min andra glädje.Buskpionen som ska till att blomma för andra gången.Den hade en knopp när jag köpte den på mässan och det stod att det var en rosa.Så slår blomman ut och den är gul.
Visserligen var den vacker men det var ju inte den jag köpt.Men så blir det då efter en 5 år äntligen en knopp i den i år och den ser ut att vara ROSA.Lycka nr 2.Det här behövde jag då jag åter har fått tillbaka det där hemska kliande eksemet på mina händer.Har haft en svår natt då jag fick gå upp och hämta is att ha i händerna.
Men med de här glädjande sakerna i trädgården känns det lite lättare.
Blir inte något ogräsrensande idag utan jag tar en vilodag.Det ska ju komma regn senare så det får bli en annan dag.
Ha det fint.

9 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket som tycks hända nu. Här i Wales är våren över och sommaren ska vara här, säjs det! Ida gär det 16 grader och moln.

    SvaraRadera
  2. Knoppen ser ju rosa ut, men du menar att sedan blev den gul. Säkert vacker ändå. Regnet har börjat här - härligt.

    SvaraRadera
  3. Jag avundas dig som har en Meconopsis punicea, den är så himla fin men lite svårflörtad har jag hört. Ha en fin dag/Carita

    SvaraRadera
  4. Meconopsis punicea ser spännande ut. Helt ny bekantskap för mig.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  5. Jo, jag förstår precis din lycka! Förstagångsblomningen är alltid något speciellt! Den röda bergvallmon är monokarp - det vet du, eller hur?

    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hade det i bakhuvudet någon stans.

      Radera
  6. Åh, man blir så glad över sina växter. Man väntar, längtar och så en dag slår de ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. I blog often and I genuinely thank you for your information. This
    article has really peaked my interest. I am
    going to bookmark your site and keep checking for new information about once per week.

    I subscribed to your Feed too.

    My site :: favorite foods - jessielascelle.wordpress.com,

    SvaraRadera
  8. I reaԁ this article fully aƅout tҺe ԁifference of latest аnd earlier technoloɡies,
    it's mazing article.

    Visit my website - great landscape photos

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.