Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 28 juni 2014

Önskar mig regn

Men det vill väl ni inte ha som ska visa era trädgårdar i helgen.Har sett på Facebook hur slagregn och hagel har förstört många trädgårdar.Och jag känner med dom.Måste vara mycket sorgligt att få allt förstört som man jobbat så hårt för att få fint.

Den här Nejlikan är ju bara så härlig.En överlevare från förra årets plantering i den här krukan och nu har den tagit över hela krukan och bildat en boll av blommor.

Färgkulla.Har läst att den användes mycket förr till att färga garnen med.

Gul och vit Iris.

En gren på Prakttryn som har massor med blommor.Den orkar inte hålla sig rakt upp av tyngden från alla dessa blommor.

Höstvädden har nog tagit lite fel på årstiden Juni är ju inte slut ännu och redan börjar den blomma.

Vilka vackra Aklejablad undrar vad det ska bli för färg på blomman.

Primula Candy Parade.
Underbar.

Själv känner jag mig inte så underbar ,men tror det börjar vända så smått.Har inte hostat så mycket i natt .Näsan rinner som en vattenkran  med fel tätning.Och det onda i hals och ner i brösten har nästan försvunnit.
Men fy så trist väder vi har när det nu ändå är mulet med mörka moln så kunde det ju regna lite.Men nej då det är som det brukar vara varje år allt regn kommer på västra sidan av vårt land.
Lycka till nu alla som har trädgårdsvisning.Hoppas ni får många många besökare.

8 kommentarer:

  1. Regnet verkar ha fallit väldigt ojämnt över landet. Här har det varit en hel del regn, men också mycket sol. Och i trädgårdslandet är det rätt torrt.
    Aklejabladet är häftigt. Glöm inte visa blomman och krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Här är det också torrt - riktigt torrt. Det sägs att vi kan få regn inatt men jag tror det inte före jag ser det.
    Krya på dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken nejlika, wow! Men stackare, är du inte frisk ännu!? Nu kommer nog värmen snart och då måste din förkylning vara bättre så den inte frodas i värmen!!
    Har vattnat hela morgonen. Men "rotvattnare" i dom snustorra pallkragarna. Nu har jag en enda låda kvar - och nu har det börjat regna! Typiskt!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Jag väntar också på regn. Det tycks falla runt om Ösmo i alla väderstreck.

    Det var en riktigt maffig och vacker nejlika. Ska bli spännande att se din nya akleja.

    SvaraRadera
  5. Vilken primula! Som om kanterna vore doppade i hallonsaft.
    Här kommer det rejäla skurar all emellanåt så idag har vi passat på att gödsla gräsmattan och plocka snigar.
    Önskar dig en trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blev när jag såg bild på din "färgkulla", tänkte att det är nog den växten jag ha i min trädgård. Googlade lite om den, men det är nog inte "min" växt. Den ser ut så, men min är en marktäckare. Skulle gärna vilja veta namnet på min växt.
    16 mm regn har vi fått idag, och mer blir det säkert innan kvällen och 9 mm i torsdags med hagel. Så här är inte torrt längre.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så glad jag blev när jag såg bild på färgkullan. Trodde det var den växten jag har i min trädgård, googlade på den men kom fram till att det inte är den. Min växt är en marktäckare. Tyvärr vet jag inte vad den heter.
    15 mm regn hos mig i dag och 9 mm i torsdags med hagel som var 1,5 cm stora. Så här är inte torrt.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Näe du Gunsan... jag vill inte ha regn! Inte i morgon iaf eftersom jag håller öppet :)

    Om jag har rätt så är din akleja en Guiness... Snyggt lila och vita blommor !

    Jag håller tummarna att regnet kommer på måndag ;)

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.