Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 24 juni 2014

Rostider.

Äntligen så blev det väder att jobba ute.Vi har en så härlig dag här med mycket sol och bara en liten skur.Så jag har planterat om mitt Fikonträd och även ett annat träd.Krukorna som de stod i var välfyllda med rötter så det var verkligen dags.
Och utanför växthuset står ny Carl Philip och blommar så vacker.

Och några av Liljorna jag satt i våras har börjat visa färg.
Här är det
Netty's Pride.

Men den här har jag inte beställt.Har blivit fel i den påsen.Fast den är vacker för den där mjukt gula tonen är fin.

Även denna ros står utanför växthuset.Men det tokiga namnet Gråsten.Hur kan man döpa en så skir och fin ros till Gråsten.

Om det går ska jag börja ta bort överblommade Vallmon och Aklejor som gjort sitt i  morgon.Ser lite skräpigt ut nu.

Ha en fin kväll.

4 kommentarer:

  1. Det är så roligt att gå runt i trädgården med kameran nu, man hittar alltid något nytt som blommar.
    Kram och tack för din fina kommentar "inne" hos mig.//Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Hur lyckas du med fikon? Under årens lopp har jag inte fått många fikon. De enstaka vi fått, har vi ätit med andakt. Jag har flera sorter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara haft min ett år och inga fikon än så länge .Men jag hoppas.

      Radera
  3. Woah! I'm rеally enjoying tɦе template/theme օf tɦіs blog.
    It's simple, уеt effective. A lot of times іt's difficult to get tҺat "perfect balance" between usability
    and visual appeal. Ӏ muѕt say you've Ԁone a fantastic job with this.

    In addition, the blog loads vеry fast for me on Chrome.
    Excellent Blog!

    my blog pokst ... Recommended Internet site

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.